Dodano: 2015-10-14

Dieta octowa, czyli odchudzające własciwości octu jabłkowego Ocena: 0/5 Ilość głosów: 0

Czy ocet jabłkowy pomoże nam w walce z nadwagą? Zdecydowanie tak. Jego właściwości prozdrowotne znane są od dawna, dzięki temu cieszy się dużą popularnością wśród diet odchudzających. Regularne spożywanie go w niewielkich ilościach zdecydowanie poprawi i przyspieszy metabolizm, ureguluje pracę układu pokarmowego oraz zintensyfikuje spalanie tkanki tłuszczowej, zapobiegając jej wtórnemu odkładaniu się.

 

Jakie właściwości wykazuje ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Pomaga w leczeniu wielu schorzeń, obniża poziom węglowodanów i złego cholesterolu. W znacznym stopniu przyczynia się również do utraty wagi. Dlatego wielu dietetyków zaleca spożywanie octu jabłkowego jako suplementu diety.

Jednym z głównych składników octu jabłkowego są pektyny, które przyspieszają metabolizm, ułatwiają trawienie oraz usprawniają perystaltykę jelit. Ich rolą jest również zmniejszenie przyswajania i odkładania tłuszczu w komórkach. Ponadto mają wpływ na pracę układu krwionośnego. W ten sposób obniżają poziom cholesterolu, zapobiegając tym samym miażdżycy.

Witamina E, zwana również witamina młodości, jest naturalnym antyutleniaczem, który chroni naszą skórę przed utlenieniem się wolnych rodników, co ma bezpośredni wpływ na proces starzenia się naszego organizmu. Witamina E dba również o wzrok, pracę mięśni szkieletowych, układ krwionośny i koncentrację.

ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy zawiera również wiele minerałów i witamin, które odpowiednio zbilansowane regulują pracę układu pokarmowego i wydalniczego, wpływają na stan naczyń krwionośnych i wzmacniają odporność organizmu. Ocet jabłkowy wpływa także na proces usuwania toksyn, dzięki czemu przyczynia się do oczyszczenia ludzkiego ciała ze szkodliwych związków odkładanych w komórkach.

Na czym polega dieta octowa?

Dietetycy uważają, że codziennie spożywanie octu przyczynia się do spadku masy ciała już po 12 tygodniach. Redukcję zauważyć można zwłaszcza w okolicach brzucha. Ocet ma wpływ na cały układ pokarmowy, poprawia procesy trawienne, dzięki czemu nasz metabolizm działa na najwyższych obrotach. Ponadto stosowanie octu uniemożliwia powstanie efektu jo-jo, gdyż hamuje on wtórne odkładanie się tkanki tłuszczowej w organizmie.

Napój na bazie octu jabłkowego należy spożywać trzy razy dziennie. Zaleca się, aby wypijać go po przebudzeniu, przed głównym posiłkiem i po raz ostatni bezpośrednio przed snem.

W diecie octowej powinno się zwiększyć także ilość wypijanej wody do dwóch, trzech litrów dziennie, oraz wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe, które w połączeniu z aktywnością fizyczną dadzą oczekiwane rezultaty.

Uwaga! Jeśli masz problemy z żołądkiem, lepiej zrezygnować ze stosowania octu jabłkowego.

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane