Dieta.pl
Dodano: 2015-10-06

Sezon na odchudzanie – skorzystaj z niego

Chociaż nad przejściem na dietę zastanawiamy się głównie przed sezonem letnim, jesień okazuje się jednak idealną porą na zgubienie zbędnych kilogramów, czyli proste odchudzanie. Mamy do wyboru szereg warzyw, dzięki którym schudniemy bez żadnego wysiłku. Smaczne odchudzanie czas zacząć!

 

Najlepsze produkty na odchudzanie

Dynia

Jest niskokalorycznym źródłem beta karotenu. Znajdują się w niej dość spore ilości witaminy C i potasu. Zawiera błonnik, dzięki któremu reguluje metabolizm i zapobiega napadom głodu, przez co uskutecznia odchudzanie. Jedno z badań udowodniło, iż może ona zmniejszać wchłanianie tłuszczu z pokarmów. Można zrobić z niej sycące zupy krem, doprawiając je imbirem i kurkumą. Stanowią świetnie rozgrzewające danie – zwłaszcza w chłodne jesienne dni.

 

Brokuł

Zawiera spore ilości wody, usuwa zaparcia oraz zapobiega wahaniom cukru we krwi. Redukuje ilość „złego cholesterolu”. Zawiera w swoim składzie cząsteczki przeciwnowotworowe, których działanie zostało potwierdzone w licznych badaniach naukowych.

 

Kalafior

Ma działanie przeciwzapalne, zawiera antyoksydanty, karotenoidy i związki fitoodżywcze. Co najważniejsze, jest bardzo mało kaloryczny – można zatem pozwolić sobie na objadanie się nim bez troski o kilogramy, nawet kiedy wdrażamy odchudzanie.

 

Cukinia

Zmniejsza ciśnienie krwi. Idealnie nadaje się do grillowania. Można z niej przyrządzać także wyśmienite sałatki. Bogata w błonnik szybko upora się z głodem i pozostawi nas sytymi przez długi czas. Syci, gdy odchudzanie stanie się uciążliwe.

 

Jarmuż

1 filiżanka jarmużu dostarcza tylko 36 kalorii. Zawiera on spore ilości witaminy A, C, K i B6. Ponadto potas, żelazo i magnez. Co więcej już jedna filiżanka pokrywa 20% dziennego zapotrzebowania na błonnik. Jarmuż bogaty jest w karotenoidy i antyoksydanty, które chronią komórki naszego organizmu przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Można z niego sporządzać pyszne i pożywne koktajle.

na odchudzanie najlepsze są warzywa 

Szpinak

Jest idealnym produktem dla osób odchudzających się. Będąc niskokalorycznym dostarcza organizmowi mnóstwa minerałów i witamin. Zawiera błonnik, który skutecznie pobudza pracę jelit. Doskonały do makaronów, smoothies i sałatek.

 

Burak

Zwiększa wydajność wysiłkową. Dzięki niemu pobieramy większe ilości tlenu, dobrze dotlenione komórki są w stanie dłużej znosić wysiłek fizyczny. Do tego wszystkiego jest słodki i smaczny. Nie zapomnij o nim tej jesieni!

 

Seler

To niskokaloryczne warzywo skutecznie oczyszcza nasz organizm. W niektórych z badań sok z selera pity na czczo przyspieszał procesy odchudzania.

 

Marchewka

Jest świetnym źródłem beta-karotenu, silnego antyoksydantu. Najlepiej jeść ją na surowo, gdyż po poddaniu obróbce termicznej jej indeks glikemiczny znacząco wzrasta.

 

Cykoria

Dzięki zawartości manganu usprawnia procesy przemiany materii i ogranicza znacząco wchłanianie tłuszczów. Pobudza wydzielanie soków trawiennych. Zawiera także błonnik – dzięki czemu już niewielkie jej ilości sprawią, że będziemy syci.

 

Kalarepa

Ma korzystny wpływ na nasz układ trawienny. Obecność włókien pozytywnie wpływa na perystaltykę jelit, dlatego kiedyś była naturalnym i skutecznym środkiem służącym do zwalczania zaparć - przyspiesza metabolizm i oczywiście ułatwia odchudzanie.

 
Mając taki szeroki wachlarz sezonowych warzyw, które dodatkowo będą sprzymierzeńcami w naszej walce, odchudzanie powinno stać się czystą przyjemnością… jedzenia.
 
 Joanna Jamróz - dietetyk

PODOBNE ARTYKUŁY

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane