Diety Dedykowane

Dieta dojrzałej kobiety

kobieta

Dieta dla dojrzałej kobiety powinna być nieco inna niż dla ich młodszych koleżanek. W tym wieku skóra i organizm nie pracuje już na pełnych obrotach, dlatego niektóre posiłki powinny zniknąć z naszego menu.

Dieta dojrzałej kobiety nie powinna zawierać tłuszczu i słodyczy. Dlatego postaraj się je wyeliminować. Jedz mniej słodkich owoców, gdyż mają za dużo cukru. Komponując swoje posiłki należy zadbać o to, aby zawierały więcej: chudego drobiu, rozmaitych ryb morskich oraz słodkowodnych, warzyw gdyż poprawiają perystaltykę jelit, przyspieszają i regulują trawienie oraz nabiału, mleka i jego przetworów (kefiru, jogurtu, twarogu, sera). Dieta dietą, ale nie możemy zapomnieć o aktywności fizycznej.

Dieta dojrzałej kobiety – Zasady

  • Trwa: 7 do 21 dni.
  • Odchudza: do 1,5 kg przez 7 dni.
  • Polecana: wszystkim zdrowym, dorosłym osobom.
  • Niewskazana dla: dzieci, kobiet ciężarnych i karmiących.
  • Szczególnie bogata w: witaminy z grupy B, witaminę C, magnez, żelazo, białko oraz błonnik.
  • Dzienna dawka kalorii: około 1000.
  • Można ją powtarzać: co miesiąc.

Dieta dojrzałej kobiety – Jadłospis

Dzień 1
  • Śniadanie 280 kcal
    Kanapka z kromki chleba pełnoziarnistego posmarowana niskokaloryczną margaryną z dżemem niskosłodzonym z fig, szklanka mleka koziego.
  • II Śniadanie 105 kcal
    Sok z czarnej porzeczki (200 ml).
  • Obiad 385 kcal
    Wątróbka wieprzowa smażona na patelni teflonowej bez tłuszczu (150 g), ziemniaki gotowane (100 g), surówka z kapusty kwaszonej (150 g), szklanka herbaty z cytryną bez cukru.
  • Podwieczorek 120 kcal
    Serowe serce z sosem truskawkowym, szklanka herbaty bez cukru.
  • Kolacja 165 kcal
    Gazpacho z awokado i parmezanem, szklanka zielonej herbaty bez cukru.
Dzień 2
  • Śniadanie 255 kcal
    Pasta z sardynek w oleju (50 g), jednego jajka na twardo i cebuli, kromka chleba pełnoziarnistego, szklanka herbaty z cytryną.
  • II Śniadanie 115 kcal
    Banan, szklanka wody niegazowanej.
  • Obiad 380 kcal
    Piersi indycze z suszonymi pomidorami z makaronem sojowym (50 g suchego), szklanka owocowej herbaty bez cukru.
  • Podwieczorek 100 kcal
    Szklanka świeżego soku pomarańczowego.
  • Kolacja 195 kcal
    Cytrynowe ciastko beżowe, szklanka zielonej herbaty bez cukru.
Dzień 3
  • Śniadanie 285 kcal
    3 łyżki płatków owsianych z łyżką drobno posiekanych migdałów zalane szklanką mleka 0,5%, szklanka kawy zbożowej bez cukru.
  • II Śniadanie 120 kcal
    20 g orzechów laskowych.
  • Obiad 390 kcal
    Wieprzowina egzotyczna, ryż pełnoziarnisty gotowany (30 g suchego), szklanka herbaty zielonej bez cukru.
  • Podwieczorek 120 kcal
    Koktajl ze szklanki mleka 0,5% (100 ml), mrożonych lub świeżych truskawek (200 g), łyżeczki miodu.
  • Kolacja 235 kcal
    Talerz zupy z kurczaka i szparagów, szklanka zielonej herbaty bez cukru.
Dzień 4
  • Śniadanie 290 kcal
    Mus jogurtowy z truskawkami, szklanka kawy zbożowej bez cukru.
  • II Śniadanie 100 kcal
    Kromka chleba chrupkiego z liściem sałaty i plasterkiem sera żółtego light, pomidor, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.
  • Ooiad 320 kcal
    Sałatka z sosem curry, dwie kromki chleba chrupkiego żytniego, szklanka herbaty zielonej bez cukru.
  • Podwieczorek 110 kcal
    Dwa czekoladowe ciasteczka z orzechami, szklanka kawy zbożowej bez cukru.
  • Kolacja 200 kcal
    Ozór w galarecie (100 g) skropiony sokiem z cytryny, sałata, herbata bez cukru
Dzień 5
  • ŚniadanieE 240 kcal
    2 jajka na miękko, dwie kromki chleba chrupkiego z niskokaloryczną margaryną, pomidor, zielona herbata bez cukru.
  • II Śniadanie 110 kcal
    20 g łuskanych ziaren słonecznika.
  • Obiad 390 kcal
    Talerz zupy fasolowej po toskańsku.
  • Podwieczorek 130 kcal
    Wirujący mus z kawy mokka, woda niegazowana.
  • Kolacja 200 kcal
    Pieczona pierś z kurczaka (100 g), 150 g warzyw mieszanych z mrożonki gotowanych, tost z kromki chleba pełnoziarnistego, szklanka herbaty owocowej bez cukru.
Dzień 6
  • Śniadanie 265 kcal
    Deser z koziego twarożku, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.
  • II Śniadanie 95 kcal
    Pomarańcza, kiwi, szklanka wody niegazowanej.
  • Obiad 335 kcal
    Klops z cielęciny (150 g), ziemniaki gotowane (100 g), brokuły gotowane (200 g), szklanka czerwonego, czystego barszczu do popicia.
  • Podwieczorek 115 kcal
    Brzoskwinie w szampanie, szklanka kawy zbożowej bez cukru.
  • Kolacja 190 kcal
    30 g gotowanego ryżu wymieszanego z 50 g gotowanej i posiekanej wołowiny, pokrojonym pomidorem i 1/2 siekanej cebuli z ziołami, szklanka herbaty zielonej bez cukru.
Dzień 7
  • Śniadanie 230 kcal
    Dwie kromki chleba żytniego z plasterkiem szynki z indyka i plasterkiem szynki wołowej, pomidor, ogórek kiszony, szklanka kawy zbożowej bez cukru.
  • II Śniadanie 85 kcal
    Serek homogenizowany naturalny 0% (150 g).
  • Obiad 310 kcal
    Pieczony dorsz z limonką i ziołami, ziemniaki gotowane (100 g), buraki gotowane (150 g), woda mineralna niegazowana.
  • Podwieczorek 65 kcal
    Szklanka soku pomidorowego, kromka chleba chrupkiego razowego.
  • Kolacja 250 kcal
    Sałatka mieszana, szklanka herbaty zielonej bez cukru

Skomentuj