Dieta dla grup krwi

Dieta dla grupy krwi 0

dieta.pl_dieta_dla_grupy_krwi_0

Czynniki, które sprzyjają właściwemu rozwojowi ludzi z grupą krwi 0 to intensywne ćwiczenia fizyczne i białko zwierzęce. Jednak sukces w stosowaniu diety typu 0 zależy od tego, czy jesz chude, wolne od chemikaliów mięso, drób i ryby. Źródłem pożywienia przyjaznego dla organizmu człowieka o grupie krwi 0 nie są produkty mleczne i zbożowe.

Grupa krwi 0: najstarsza i najbardziej podstawowa, pozostałość na szczycie łańcucha pokarmowego, z silnym i agresywnym systemem odpornościowym, gotowym i zdolnym do niszczenia każdego, przyjaciela lub wroga.

Czynniki powodujące utratę wagi

Przy diecie typu 0 w początkowej fazie możesz stracić na wadze, ograniczając w swym jadłospisie zboża, chleb i rośliny strączkowe. Czynnikiem sprzyjającym w przybieraniu na wadze ludzi z grupą krwi 0 jest gluten znajdujący się w kiełkach pszenicy. Jak również niektóre fasole i rośliny strączkowe, szczególnie soczewica i fasola nerkowata, zawierają lektyny, które odkładają się w tkankach mięśniowych, czyniąc je bardziej alkalicznymi i mniej zdolnymi do wysiłku fizycznego.

Trzeci czynnik naboru wagi u typu 0 związany jest z funkcjonowaniem tarczycy. Grupy 0 mają tendencję do niższego poziomu hormonu tarczycy. Ten stan, nzaywany niedoczynnością tarczycy, występuje dlatego, że grupa ta ma tendencję do wytwarzania zbyt małej ilości jodu – materiału, którego jedynym zadaniem jest produkcja hormonu tarczycy. Symptomami niedoczynności tarczycy jest przybór wagi, zatrzymanie płynów w organizmie, zmęczenie a nawet zanik mięśni.

Żywność, która sprzyja wzrostowi wagi:

  • Gluten pszenicy – zakłóca produkcję insuliny, zwalnia metabolizm;
  • Kukurydza – zakłóca produkcję insuliny, zwalnia metabolizm;
  • Fasola nerkowata(kidney) – pogarsza wykorzystanie kalorii;
  • Fasola navy – pogarsza wykorzystanie kalorii;
  • Soczewica – hamuje właściwy metabolizm odżywczy;
  • Kapusta – hamuje działanie hormonu tarczycy;
  • Brukselka – hamuje działanie hormonu tarczycy;
  • Kalafior – hamuje działanie hormonu tarczycy;
  • Gorczyca – hamuje działanie hormonu tarczycy.

Żywność, która sprzyja spadku wagi:

  • Wodorosty (kelp) – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy;
  • Owoce morza – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy;
  • Sól jodowana – zawierają jod, zwiększają produkcję hormonu tarczycy;
  • Wątroba – jest źródłem witaminy B, sprzyja wydajnemu metabolizmowi;
  • Czerwone mięso – sprzyja wydajnemu metabolizmowi;
  • Kapusta włoska, szpinak, brokuły – sprzyjają wydajnemu metabolizmowi.
Mięso i drób
  • Wskazane: baranina, cielęcina, jagnię, mięso bawołu, mięso jelenia, serce, wątroba, wołowina, wołowina mielona.
  • Unikać: bekonu, gęsi, szynki, wieprzowiny.
Owoce morza
  • Wskazane: aloza, biały okoń, dorsz, halibut, jesiotr, łosoś, makrela, morszczuk, okoń prążkowany, pstrąg tęczowy, ryba miecz, sardynka, sieja, snapper, sola, szczupak, śledź, tuńczyk błękitnopłetwy, żółty okoń.
  • Unikać: barakudy, kwaioru, łososia wędzonego, ośmiornicy, skrzydelnika, suma, śledzia marynowanego.
Jaja i nabiał
  • Wskazane: nie ma, ponieważ należy bardzo ograniczyć spożycie produktów mlecznych. Natomiast obojętnymo produktami są: kozi ser, masło, ser farmer-feta-mozzarella-sojowy, mleko sojowe.
  • Unikać: chudego lub 2% mleka, jogurtów wszystkich odmian, kefiru, koziego mleka, lodów, maślanki, pełnego mleka, serwatki, wszystkich pozostałych odmian sera.
oleje i tłuszcze
  • Wskazane: olej z oliwek, olej z siemienia lnianego.
  • Unikać: oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy.
Orzechy i pestki
  • Wskazane: pestki dyni, orzech włoski.
  • Unikać: maku, masła z orzechów ziemnych, orzecha brazylijskiego, orzechów litchi, orzechów nerkowca, pistacjowych, ziemnych.
Fasola i inne rośliny strączkowe
  • Wskazane: fasola sduke, azuki, pinto, groch „czarne oczko”.
  • Unikać: fasoli copper, navy, nerkowatej, tamaryndowej, soczewicy amerykańskiej, czerwonej, zielonej.
Zboża
  • Wskazane: nie ma, ponieważ należy całkowicie wyeliminować je z diety.
  • Unikać: kiełków pszenicy, mąki z owsa, mąki zbożowej, otrębów z owsa lub z pszenicy, płatków familia, kukurydzianych, siedem-zbóż, grape nut,pszenicy skrobi.
Chleb i grzanki
  • Wskazane: chleb esseński, chleb ezechiela.
  • Unikać: angielskich grzanek, bułek z otrębami owsa, chleba z kiełków pszenicy, chleba wieloziarnistego, grzanek, grzanek kukurydzianych, obwarzanek, pieczywa z mąki durum, pieczywa z mąkimacowej, pieczywa z otrębów pszenicy, pieczywa pszennego, pumpernikla, wysokoproteinowego chleba.
Ziarna i makarony
  • Wskazane: nie ma ziarna i makaronu, które mogłyby być wskazane dla grupy 0.
  • Unikać: białej mąki pszennej, makaronu grysikoewgo, soba, ze szpinaku, mąki couscous, glutenowej, grahama, z kiełków pszenicy, z owsa, pszennej bulgur, pszennej durum, wszystkich pszennych mąk.
Warzywa
  • Wskazane: boćwina, brokuły, burak szwajcarski, cebula czerwona, cebula hiszpańska, cebula żółta, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek, dynia, eskarola, jarmuż, kalarepa, kapusta bezgłowa, karczoch amerykański, karczoch jerozolimski, mniszek lekarski, okra, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, słodkie ziemniaki, szpinak, wodorosty.
  • Unikać: awokado, bakłażana, białej kapusty, białej kukurydzy, białych ziemniaków, brukselki, chińskiej kapusty, czerwonej kapusty, czerwonych ziemniaków, czarnych oliwek, gorczycy, grzybów shiitake, kalafiora, lucerny, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, pieczarek, żółtej kukurydzy.
Owoce
  • Wskazane: figi suszone, figi świeże, śliwki ciemne, czerwone, suszone, zielone.
  • Unikać: figi rajskiej, jeżyny, mandarynki, melona kantalupy, melona miodunki, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru, truskawek.
Soki i napoje
  • Wskazane: sok z ananasa, sok z ciemnej wiśni, sok z suszonej śliwki.
  • Unikać: soków z jabłek, soku z kapusty, napojów i soków pomarańczowych.
Przyprawy
  • Wskazane: chleb świętojański, curry, kurkuma, morszczyn, pieprz cayenne, pietruszka, rodymenia.
  • Unikać: cynamonu, gałki muszkatołowej, kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, skrobi kukurydzianej, syropu kukurydzianego, wanilii.
Inne przyprawy
  • Wskazane: z umiarem i o niskiej zawartości tłuszczu i cukru, musztarda, majonez lub inne przyprawy do sałatek.
  • Unikać: ketchupu, marynowanego kopru, marynat koszernych, matynat kwaśnych, marynat słotkich, przypraw smakowych.
Herbatki ziołowe
  • Wskazane: chmiel, imbir, kozieradka pospolita, kurzyślep, lipa, mięta pieprzowa, mniszek, morwa, owoc dzikiej róży, papryka, pietruszka, sarsaparilla, śliski wiąz.
  • Unikać: aloesu, czerwonej koniczyny, dziurawca, echinacei, gorzknika kanadyjskiego, goryczki, liści truskawki, lucerny, łopianu, podbiału, rabarbaru, senesu, szczawiu, tasznika pospolitego, znamion kukurydzy.
Używki
  • Wskazane: woda seltzera, woda sodowa
  • Unikać: coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, kawy bezkofeinowej, kawy regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych.

Skomentuj

2 Komentarzy

  • Coś w tym musi być. Kiedyś wykluczyłem z diety zboża i czułem się rewelacyjnie. Szybko jednak wraca się do starych przyzwyczajeń. Muszę spróbować kolejny raz. Tym razem może się uda.