Dieta dla grup krwi

Dieta dla grupy krwi A

dieta.pl_dieta_dla_grupy_krwi_a

Grupa A rozkwita na dietach wegetariańskich – jest to spadek po przodkach-rolnikach prowadzących spokojny, osiadły tryb życia. Nasze cywilizowane diety w większości składają, się z wygodnych toksyn w przyciągających uwagę ładnych opakowaniach. Ale dla grupy A jest szczególnie ważne, aby otrzymywać pożywienie w możliwie najbardziej naturalnej postaci: świeże, czyste i organiczne. Jeżeli będziesz stosował tę dietę, to możesz wzmocnić system odpornościowy i potencjalnie zapobiec rozwojowi zagrażających życiu chorobom.

Grupa krwi A: pierwsi imigranci, zmuszeni do zaadaptowania się do bardziej rolniczego sposobu odżywiania i stylu życia, z osobowością bardziej przystosowaną do współżycia w dużych społecznościach.

Czynniki utraty wagi

Po zastosowaniu diety dla grupy A szybko schudniesz. Gdy przestaniesz jeść mięso, na poczatku możesz znacznie stracić na wadze, ponieważ wyeliminujesz z diety toksyczne produkty. Pożywienie pochodzenia zwierzęcego spowalnia metabolizm u osób z grupą A, ponieważ odkładają go w organizmie w postaci tłuszczu. Nabiał również jest słabo trawiony przez osoby z grupą krwi A i prowokuje reakcje insulinowe – kolejny czynnik spoalniający metabolizm. Oprócz tego produkty mleczne zawierają wysokoko nasycone tłuszcze, które upośledzają serce oraz prowadzą do otyłości i cukrzycy.

Pszenica jest czynnikiem o niejednoznacznym działaniu w diecie grupy A. Osoby z grupą krwi A mogą co prawda spożywać pszenicę, ale nie powinni jej jeść zbyt wiele, gdyż wówczas ich tkanka mięśniowa legnie nadmiernemu zakwaszeniu. Grupy A nie mogą utylizować energii tak szybko, następuje więc zahamowanie metabolizm. Grupa A powinna zwrócić uwagę na pożywienie zdrowe, niskotłuszczowe oraz uzupełniać je warzywami i zbożami.

Żywność, która sprzyja wzrostowi wagi:

  • Mięso – słabo trawione, magazynowane w organizmie w postaci tkanki tłuszczowej; zwiększa ilość toksyn trawiennych;
  • Nabiał – zaburza metabolizm składników odżywczych;
  • Fasolka nerkowata – zaburza wydzielanie enzymów trawien(kidney) nych, spowalnia metabolizm;
  • Fasolka limejska – zaburza wydzielanie enzymów trawiennych, spowalnia metabolizm;
  • Pszenica (w nadmiarze) – osłabia utylizację kalorii.

Żywność, która sprzyja spadku wagi:

  • Oleje roślinne – wzmagają skuteczność trawienia, zapobiegają zatrzymywaniu płynów;
  • Produkty sojowe – wzmagają skuteczność trawienia, szybko są metabolizowane;
  • Warzywa – wzmagają skuteczność metabolizmu, przyspieszają ruch robaczkowy jelit;
  • Ananas – zwiększa utylizacje kalorii, przyspiesza ruch robaczkowy jelit.
Poniżej przedstawione są produkty, kóre należy spożywać oraz te, których powinno się unikać:
Mięsa i drób
  • Wskazane: Najkorzystniejsze dla osób z grupą krwi A byłoby całkowite wyeliminowanie mięsa ze swojej diety.
  • Niewskazane: baraniny, bażanta, bekonu, cielęciny, dziczyzny, gęsi, kaczki, królika, kuropatwy, serc, szynki, wątróbki, wieprzowiny, wołowiny, wołowiny mielonej.
Owoce morza
  • Wskazane: dorsz, granik, karp, łosoś, makrela, nawęd żabnica, pstrąg tęczowy, pstrąg morski, sardynka, sieja, szczupak, srebrny okoń, ślimaki, żółty okoń.
  • Niewskazane: alozy, barakudy, bieługi, flądry, halibuta, homara, kalmara, kwaioru, kraba, krewetek, łososia wędzonego, małży, morszczuka, muli, okońa, ostrygi, ośmiornicy, plamiaka, przegrzebka, raka, sardeli, skrzydelnika, soli, suma, śledzia, tuńczyka błękitnopłetwego, węgorza, żółwia, żab.
Jaja i nabiał
  • Wskazane: mleko sojowe, ser sojowy.
  • Niewskazane: chudego lub 2% mleka, lodów, masła, maślanki, pełnego mleka, serwatki, sera brie, sera camembert, ser gouda, serka wiejskiego.
Oleje i tłuszcze
  • Wskazane: olej z oliwek, olej z siemienia lnianego.
  • Niewskazane: oleju bawełnianego, oleju z kukurydzy, oleju krokoszowego, oleju z orzeszków ziemnych, oleju sezamowego.
Orzechy i pestki
  • Wskazane: masło orzechowe, orzeszki ziemne, pestki dyni.
  • Niewskazane: orzecha brazylijskiego, orzechów nerkowca, pistacjowych.
Fasole i inne rośliny strączkowei
  • Wskazane: czerwona soja, fasola aduke, azuki, czarna, pinto, zielona, groch „czarne oczko”, strączkowe czerwone, zielone.
  • Niewskazane: fasoli copper, navy, czerwonej, nerkowatej, tamaryndowej.
Zboża
  • Wskazane: amarant, gryka, kasza.
  • Niewskazane: kiełków pszenicy, otrębów pszenicy, płatków familia, grape nut, siedem zbóż, pszenicy, skrobi.
Chleb i grzanki
  • Wskazane: chleb esseński, chleb ezechiela, chleb z kiełków pszennicy, chleb z mąki sojowej, wafle ryżowe.
  • Niewskazane: angielskich grzanek, bułek z otrębami pszennymi, chleba pełnopszenicznego, chleba wieloziarnistego, chleba z mąki durum, chleba z mąki macowej, chleba wysokobiałkowego, pumpernikla.
Ziarna i makarony
  • Wskazane: gryka, kasha, makaron z karczocha, makaron soba, mąka ryżowa, mąka żytnia, owies.
  • Niewskazane: makaronu grysikoewgo, makaronu ze szpinaku, mąki białej, mąki pełnopszenicznej.
Warzywa
  • Wskazane: botwinka, brokuły, cebula czerwona, cebula hiszpańska, cebula żółta, dynia, chrzan, cykoria, eskalora, czosnek, kalarepa, kapusta bezgłowa, karczoch amerykański, karczoch jerozolimski, okra, kiełki lucerny, marchew, mniszek lekarski, pasternak, pietruszka, por, rzepa, sałata rzymska, szpinak.
  • Niewskazane: bakłażana, białej kapusty, chińskiej kapusty, czerwonej kapusty, grzybów shiitake, oliwek czarnych, oliwek greckich, oliwki hiszpańskiej, pieczarek, papryki: czerwonej, zielonej, żółtej, jalapeno, pomidorów, ziemniaków: białych, czerwonych, słodkich.
Owoce state
  • Wskazane: ananas, borówki, czarne jagody, cytryna, figi suszone, figi świeże, grejpfrut, wiśnia, jeżyny, morela, rodzynki, śliwki ciemne, czerwone, suszone, zielone, żurawina.
  • Niewskazane: bananów, mandarynek, mango, melonu, orzechów kokosowych, pomarańczy, rabarbaru.
Soki i napoje
  • Wskazane: sok z ananasa, sok z ciemnej wiśni, sok grejpfrutowy, sok z marchwi, sok z moreli, sok z selera, sok z suszonej śliwki, woda(z cytryną).
  • Niewskazane: soku z papai, soku pomarańczowego, soku pomidorowego.
Przyprawy
  • Wskazane: czosnek, imbir, melasa, miso, słód jęczmienny, sos sojowy, tamari.
  • Niewskazane: kaparów, octu balsamowego, octu białego, octu z jabłek, octu winnego czerwonego, pieprzu białego, pieprzu czarnego mielonego, pieprzu czerwonego, wintergreen, żelatyny.
  • Wskazane: musztarda.
  • Niewskazane: ketchupu, majonezu, sosu Worcestershire.
Herbatki ziołowe
  • Wskazane: aloes, echinacea, głóg, dziurawiec, łopian, mleczny oset, owoc dzikiej róży, rumianek, imbir, kozieradka pospolita, lucerna, śliski wiąz, waleriana, zielona herbata, żeńszeń.
  • Niewskazane: cayenne, czerwonej koniczyny, kociomiętki, rabarbaru, szczawiu, znamion kukurydzy.
Używki
  • Wskazane: czerwone wino, herbata zielona, kawa bezkofeinowa.
  • Niewskazane: coca-coli, czarnej herbaty bezkofeinowej, czarnej herbaty regularnej, likierów destylowanych, napojów gazowanych, piwa, wody Selzera, wody sodowej.

Skomentuj

13 Komentarzy

      • To nie wiem co jeść..na śniadanie owoce i warzywa zamiast twarożku czy jaka? I to ma być zdrowo? Mleko sojowe jest obrzydliwe :/ poza tym coraz głośniej mówi się o szkodliwości produktów sojowy. .

        • Dieta wg grupy krwi jest straszna.Ja jestem grupą krwi A1RH-, jestem mięsożerna, a tu nic z tych produktów.Jem ryby,soję,dozwolone makarony,kasze i prawie wszystkie warzywa.Nie jem mięsa wędlin.To jest dość uboga jak dla mnie dieta.Nie bardzo podchodzi mi tofu.Jajka jem.Na miękko,twardo i w koszulkach.Łącze je z makaronami,kaszami i ryżem.Nie piję mleka bo ono mi nie służy.Ryba smażona lub na parze.Muszę przyznać się,że na tej diecie czuję się o wiele lepiej,Nie jestem ociężała.Mam więcej energii do ćwiczeń.Nadmieniam,że ćwiczę 30 min.dziennie, systematycznie.Jem pieczywo tylko dozwolone i raz na jakiś czas „skubnę” coś słodkiego.CHCIAŁABYM WYTRWAĆ, ALE CZY DAM RADĘ.

  • o jejku,nic nie moge jesc ,chce mi sie plakac, ale to prawda ze jak jem zabronione rzeczy to zle je trawie, albo sie zle czuje, brzuch boli,i bez energi
    ach becie ciezko ciezko sniiifff

  • Coś w tym jest… Bo ja jem to co zakazane z tej listy i wcale nie czuję się super. Może czas przejść na wegetarianizm.