Dieta.pl
Dodano: 2015-10-13

Dieta po ciaży - jak i co jeść, czego unikać

Jak schudnąć po ciąży? Takie pytania stawia sobie większość świeżo upieczonych mam, które zaczynają się baczniej sobie przyglądać. Ciąża bez wątpienia pozostawia po sobie ślad w postaci kilku nadprogramowych kilogramów. Na szczęście można to zmienić. Wszystko jednak wymaga czasu i cierpliwości. Podobnie jest z odchudzaniem. Zobacz, jak powinna wyglądać dieta po ciąży!

 

Dieta po ciąży - kilka zasad

Regularne spożywanie posiłków to połowa sukcesu na drodze do utraty zbędnych kilogramów. Zjadanie posiłków w odstępach 3-4 godzinnych nie dopuszcza do występowania napadów głodu i spadku poziomu cukru we krwi. Regularność jest więc bardzo istotna. Gdy wyrobisz w sobie nawyk regularnego spożywania niewielkich porcji posiłku, twój mózg otrzyma informację, że gromadzenie zapasów jest już zbędne. W ten sposób unikniesz również podjadania. Twoja codzienna dieta powinna się składać z trzech głównych posiłków: śniadania, obiadu, kolacji oraz dwóch mniejszych, które mogą stanowić niewielkie przekąski. Ważne jest, abyś ostatni posiłek zjadła 2-3 godziny przed pójściem spać.

Jedz powoli

Przy niemowlęciu może być to trudne, ale postaraj się wygospodarować czas na spokojną konsumpcję. Jedząc w biegu, łykasz duże kęsy pokarmu, nie przeżuwając ich należycie. W ten sposób zjadasz więcej niż rzeczywiście potrzebujesz, a niedokładnie pogryzione kęsy zalegają w żołądku. Poza tym ośrodek sytości znajdujący się w mózgu informuje cię, że już się najadłaś dopiero po 20 minutach od rozpoczęcia jedzenia. Jedząc szybko w ciągu tych 20 minut jesteś w stanie zjeść naprawdę dużo za dużo. Zatem jedz powoli, a pokarm przeżuwaj dokładnie i starannie!

Więcej pij

Pij około 2 litrów wody dziennie. Woda wspomaga proces oczyszczania organizmu z substancji będących efektem ubocznym procesu trawienia. Najlepsza jest woda mineralna. Możesz też pić herbaty owocowe, herbatę zieloną lub czerwoną, ale w rozsądnych ilościach. Woda ma jeszcze jedną istotną zaletę - pozwala oszukać głód.

Gotuj na parze

To najlepsza metoda przygotowywania posiłków. Dzięki niej zaoszczędzisz wiele witamin i składników mineralnych, które tracisz gotując w tradycyjny sposób. Kolejną polecaną metodą jest pieczenie i duszenie z dodatkiem małej ilości tłuszczu.

Ogranicz tłuszcze

Mowa tu jedynie o tłuszczach zwierzęcych. Natomiast "dobre tłuszcze" (nienasycone), znajdujące się m.in. w olejach, oliwie z oliwek, tłustych rybach, orzechach, są jak najbardziej wskazane i ich ilości nie należy stopniowo zmniejszać. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Unikaj słodyczy

Należy jeść głównie produkty nieprzetworzone przemysłowo i ograniczyć spożycie pustych kalorii pochodzących z dodanych cukrów oraz tłuszczów nasyconych.

dieta po ciąży

Twoja dieta powinna składać się z:

  • grubych kasz (gryczana, jęczmienna);
  • ciemnego pieczywa (graham, razowe, pełnoziarniste);
  • makaronów;
  • brązowego ryżu;
  • mleka o zawartości najlepiej 1,5% tłuszczu;
  • warzyw i owoców;
  • ryb;
  • drobiu;
  • chudych wędlin (z piersi kurczaka, indyka);
  • jaj (3-4 razy w tygodniu);
  • produktów zawierających kwasy omega-3 (olej rzepakowy, orzechy, tłuste ryby).

Ogranicz:

  • pieczywo jasne;
  • makarony białe;
  • tłuste wędliny, takie jak salceson, parówki, boczek, pasztety;
  • mięso smażone;
  • mięso czerwone wieprzowe;
  • tłuste sery;
  • masło;
  • majonez.

Wyklucz z diety:

  • dania typu fast food;
  • słodycze;
  • alkohol;
  • mocną kawę;
  • napoje słodzone;
  • przekąski typu chipsy.

PODOBNE ARTYKUŁY

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane