Dodano: 2016-07-07

Żeby schudnąć, nie wystarczy spożywać mniej kalorii, ale trzeba też zadbać o odpowiedni dobór potraw. Tak twierdzi Philip Lipetz, twórca naszej Diety Tygodnia. Oto dieta dobrych kalorii.

Na czym polega dieta dobrych kalorii?

Według niego, produkty o tej samej liczbie kalorii mają różną zdolność do odkładania się w postaci tłuszczu, dlatego nie każda dieta niskokaloryczna musi okazać się skuteczna. Przejście na dietę niskokaloryczną często powoduje, że organizm zaczyna gromadzić zapasy i nie chudniemy. Lipetz zauważył, że podobny problem pojawia się przy diecie o przewadze tłuszczów i białek zwierzęcych. Stąd wniosek, że trzeba spożywać głównie odpowiednie produkty, czyli tzw. „dobre kalorie” i unikać „złych kalorii”, tzn. produktów, w których ponad 31% energii pochodzi z tłuszczu.

Dobre kalorie:

  • Nabiał: chude mleko, chudy biały ser, jogurt naturalny, kefir.
  • Ryby: słodkowodne, oprócz węgorza, z morskich: dorsz, flądra, halibut, sola, tuńczyk, łosoś.
  • Mięso: cielęcina, chuda szynka wieprzowa, białe mięso kurczaka i indyka bez skórki, wątróbka.
  • Owoce: jabłka, gruszki, śliwki, wiśnie, truskawki, czereśnie, cytrusy, brzoskwinie, morele, agrest, porzeczki.
  • Warzywa: por, seler, pietruszka, kapusta, pomidor, ogórek, fasola, groszek, szpinak, kalafior, brokuły.
  • Węglowodany: pieczywo pełnoziarniste, otręby pszenne i owsiane, makaron, ryż i kasze.
  • Słodycze: niewielka ilość cukru.

Złe kalorie:

  • Nabiał: jajka, tłuste sery, tłuste mleko i jego przetwory.
  • Ryby: węgorz, z morskich np. karmazyn, morszczuk, mintaj.
  • Mięso: pozostałe (wołowina, wieprzowina, baranina, kaczki, gęsi, dziczyzna, cynaderki).
  • Owoce: awokado, daktyle, figi, arbuzy, ananasy, dojrzałe banany, suszone, rodzynki, orzechy, pestki.
  • Warzywa: marchew, kukurydza, oliwki, ziemniaki.
  • Węglowodany: płatki śniadaniowe, białe pieczywo.
  • Słodycze: inne.

Najważniejsze zasady

  1. Przez pierwsze 2 tygodnie ograniczyć do minimum spożycie białka zwierzęcego.
  2. Śniadania i przekąski mogą zawierać tylko „dobre kalorie”, na obiad i kolację można jeść złe, ale tylko w połączeniu z dobrymi w proporcji 1:4
  3.  Nie wolno łączyć białka zwierzęcego z węglowodanami i owocami.
  4.  Należy uzupełniać dietę preparatami witaminowo-mineralnymi, pamiętając szczególnie o dostarczaniu wit. A, C, E, magnezu, potasu, miedzi i chromu.

dieta dobrych kalorii

Dieta dobrych kalorii - jadłospis

Dieta dobrych kalorii - przepisy

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Dawać Dobroń dietę

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

A nie prościej zrobić badania genetyczne typu igenesis, healts,... Od razu po nich wiadomo co można jeść. Napiszą czego raczej nie powinniśmy spożywać, bo nasz organizm tego nie przetrawi. I nie ma wtedy szans na efekt jojo.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi