Dieta.pl
Dodano: 2015-02-06

Dieta wzbogacona w magnez

Poziom magnezu spada w organizmie, gdy podejmujemy duży wysiłek fizyczny i gdy intensywnie odchudzamy się, stosując różne, nieraz wręcz drakońskie diety! Proponujemy dietę, która uzupełni niedobory tego pierwiastka.

Objawy niedoboru magnezu:

  • trudności z koncentracją;
  • bezsenność;
  • poranne zmęczenie (nawet po wielu godzinach snu);
  • skurcze mięśni;
  • zawroty i bóle głowy;
  • napadowe bicie serca;
  • stany niepokoju i lęku;
  • wypadanie włosów;
  • łamliwość paznokci;
  • nudności;
  • podatność na infekcje.
Źródłami magnezu w naszej diecie są: rośliny zielone, strączkowe (soja), kukurydza, awokado, banany, ziarna zbóż (kasza gryczana, jęczmienna), kakao, czekolada, orzechy, migdały, mleko. Nie ma obawy o przedawkowanie, gdy pochodzi z naturalnych źródeł.
 

Zasady diety:

  • Trwa: 14 - 21 dni.
  • Odchudza: około 1 kg w ciągu tygodnia.
  • Można ją powtarzać: co 2 - 3 miesiące.
  • Polecana: wszystkim dorosłym, zdrowym osobom.
  • Niewskazana dla: dorastającej młodzieży, kobiet ciężarnych i karmiących piersią, osób stosujących dietę łatwostrawną.
  • Szczególnie bogata w: magnez, potas, cynk, witaminy A, E, C oraz błonnik.
  • Codzienna porcja energii: około 1200 kcal.

 

Dieta wzbogacona magnezem - jadłospis

Dieta wzbogacona w magnez - przepisy