Dieta.pl
Dodano: 2015-02-10

Dieta niskowęglowodanowa

Lato w pełni, a ty z rozpaczą spoglądasz na swoje sezonowe ubrania, które stały się za małe dzięki lodom i innym wakacyjnym pokusom? Istnieje złoty środek, który pomoże nam uporać się z dodatkowymi kilogramami. Jest nim dieta niskowęglowodanowa.

Dieta niskowęglowodanowa wyklucza  z jadłospisu cukry, które są odpowiedzialne za tycie. Ich nadmiar jest odkładany w organizmie w postaci zapasów tłuszczu. Oprócz cukru, całkowicie eliminuje się ziemniaki, kasze, ryż, makarony, mąkę, pieczywo.
 
Stosując dietę, ważne jest, by długo żuć każdy kęs – dzięki temu mniej zjadamy, a zanim skończymy posiłek, organizm poczuje sytość. Nie należy popijać posiłków – powoduje to przechodzenie niestrawionego białka do jelit, i „odżywianie” tylko tkanki tłuszczowej. Nie należy również dopuszczać, aby odczuwać „ssanie” z głodu – między posiłkami możesz podjadać surowe warzywa.

 

Zasady diety niskowęglowodanowej

  • Dieta trwa: od 7 do 21 dni. 
    Polecana: wszystkim zdrowym, dorosłym osobom.
  • Niewskazana dla: dzieci, kobiet ciężarnych i karmiących.
  • Pozwala schudnąć: około 1 kg w 7 dni.
  • Szczególnie bogata w: witaminy A, C, E, z grupy B, sód, potas, białko oraz błonnik.
  • Dzienna dawka kalorii: 1000-1300.

Dieta niskoweglowodanowa - jadłospis:

Pierwszy etap trwa około 3 tygodnie, w których owoce są zakazane, potem można je stopniowo wprowadzać.

(maja)

Dieta niskoweglowodanowa - przepisy: