Diety inne

Dieta przeciw miażdżycy

Dieta przeciw miażdżycy bogata w warzywa i owoce

Dieta przeciw chorobom układu krwionośnego powinna zawierać dużo warzyw, owoców, zbóż z pełnego przemiału, olejów roślinnych, szczególnie kwasów omega 9 zawartych w oliwie z oliwek, chudego mięsa oraz ryb.

Dieta przeciw miażdżycy – Jadłospis

  • Śniadanie
    Chudy twaróg z pomidorem i kiełkami, kromka chleba razowego z sałatą. Do picia herbata zielona lub woda mineralna z sokiem cytrynowym. Do picia świeży sok wielowarzywny.
  • II śniadanie
    Pomarańcza lub mandarynki, pestki dyni.
  • Obiad
    Indyk duszony w jarzynach z kaszą gryczaną. Do picia herbata lub woda mineralna.
  • Podwieczorek
    Garść orzechów włoskich i suszonych śliwek
  • Kolacja
    Sałatka grecka z oliwą z oliwek i małym kawałkiem sera feta

mgr inż. Kalina Gogała – dietetyk

www.dieta.pl

Dieta przeciw miażdżycy – Przepisy

Indyk w warzywach
  • 120 g mięsa z piersi indyka,
  • pół puszki czerwonej fasoli w sosie pomidorowym,
  • cebula,
  • łyżka sosu sojowego,
  • łyżka koncentratu pomidorowego,
  • łyżeczka oliwy,
  • sól,
  • pieprz.

Mięso umyć, pokroić w paski, zalać sosem sojowym i odstawić na kilka minut. Cebulę pokroić, zeszklić na oliwie, włożyć mięso i usmażyć na złoty kolor. Dodać fasolę i koncentrat, przyprawić, dusić kilka minut. Do kurczaka podać dowolną surówkę.

Skomentuj