Diety inne

Dieta oczyszczająca

7412184602_3dbcdd93d6_b

Robienie porządków domowych jest dla nas codziennością. Powinniśmy wiedzieć, że nasz organizm również potrzebuje co pewien czas oczyszczenia. Rodzi się pytanie, jak zrobić to mądrze i zdrowo.

Ważne jest aby organizm był przygotowany do oczyszczania, kilka dni wcześniej odstaw z menu mięso, tłusty nabiał i słodycze.  Gdy przystąpisz do diety, pamiętaj o codziennej porcji płynów, oprócz napojów uwzględnionych w jadłospisie wypijaj każdego dnia od 1,5 do 2 litrów niegazowanej wody mineralnej. Świetnym uzupełnieniem dietetycznego detoksu będą też seanse w saunie (2 razy w tygodniu) oczywiście pod warunkiem, że nie cierpisz na choroby układu krążenia.

Pierwsze efekty oczyszczania zauważysz już w trakcie kuracji, możesz liczyć na wyregulowanie pracy przewodu pokarmowego i poprawę stanu skóry –  twoja cera stanie się jaśniejsza i gładsza. Przyjemnym efektem ubocznym kuracji jest utrata wagi (ok. 1 kg).

Dieta oczyszczająca – Jadłospis

Dzień 1 i 2
  • Śniadanie (256 kcal)
    Sałatka owocowa, filiżanka zielonej herbaty.
  • II Śniadanie (113 kcal)
    Surówka z marchwi i jabłka, szklanka soku wielowarzywnego.
  • Obiad (325 kcal)
    Warzywna zupa, filiżanka herbaty owocowej.
  • Podwieczorek (102 kcal)
    Pieczone jabłko.
  • Kolacja (215 kcal)
    Sałatka z tofu, szklanka herbaty owocowej.

Dzień 3 i 4
  • Śniadanie (299 kcal)
    Płatki owsiane i otręby z owocami i jogurtem, filiżanka zielonej herbaty.
  • II Śniadanie (130 kcal)
    Kromka pieczywa pełnoziarnistego z miodem, szklanka świeżego soku grejpfrutowego.
  • Obiad (419 kcal)
    Ryż z warzywami, szklanka soku pomidorowego.
  • Podwieczorek (125 kcal)
    Koktajl truskawkowy.
  • Kolacja  (234 kcal)
    Sałatka z kaszą jaglaną, szklanka herbaty z aronii.
Dzień 5
  • Śniadanie (307 kcal)
    Jogurt naturalny z płatkami owsianymi gruszką, filiżanka zielonej herbaty.
  • II Śniadanie (130 kcal)
    Warzywa z sosoem czosnkowym.
  • Obiad (417 kcal)
    Omlet ze szpinakiem, surówka, filiżanka zielonej herbaty.
  • Podwieczorek (123 kcal)
    Koktajl malinowy.
  • Kolacja  (226 kcal)
    Kromka chleba ryżowego z miodem, surówka z marchwi z orzechami, szklanka herbaty z aronii.

Dzień 6
  • Śniadanie (300 kcal)
    Grzanki żytnie z jajkiem i szczypiorkiem, surówka, szklanka zielonej herbaty.
  • II Śniadanie (96 kcal)
    jabłko.
  • Obiad (410 kcal)
    Chłodnik, gotowana fasolka szparagowa (200 g) polana rozpuszczonym masłem (płaska łyżka), gotowane ziemniaki z koperkiem, filiżanka zielonej herbaty .
  • Podwieczorek (130 kcal)
    Szklanka świeżego soku grejpfrutowego, 10 orzechów włoskich lub migdałów.
  • Kolacja  (257 kcal)
    Twarożek z owocami i miodem, szklanka herbaty owocowej.
Dzień 7
  • Śniadanie (315 kcal)
    Jogurt z musli i truskawkami, filiżanka zielonej herbaty.
  • II Śniadanie (126 kcal)
    Kanapka (chleb chrupki) z pomidorem i szczypiorkiem, szklanka soku marchwiowo – pomarańczowego.
  • Obiad (403 kcal)
    Zupa z soczewicy, sałatka z pieczarkami, filiżanka zielonej herbaty.
  • Podwieczorek (132 kcal)
    Szklanka kefiru (0,5 % tłuszczu) i duża brzoskwinia.
  • Kolacja  (248 kcal)
    Dwie kanapki (chleb żytni pełnoziarnisty) z twarożkiem z dodatkiem papryki i szczypiorku, filiżanka zielonej herbaty.

mgr inż. Kalina Gogała

Skomentuj