Diety na przytycie

Dieta na przytycie

Dieta na przytycie - jak zdrowo i bezpiecznie zwiększyć wagę.

Zasady diety dla osób, które chcą przytyć są takie same jak zasady racjonalnego żywienia.

Posiłki powinny zawierać pełnowartościowe produkty – 500 g warzyw oraz ok. 200 g owoców – najlepiej polskich, sezonowych, do tego zboża z pełnego przemiału, czyli kasza gryczana, jęczmienna, jaglana, ryż brązowy. Białka powinno dostarczać chude mięso takie jak indyk, czasem wołowina oraz ryby – dorsz, mintaj, sola. Jako dodatkowe kalorie można dodawać do potraw oleje roślinne dobrej jakości lub masło. Doskonałą przekąską są orzechy i suszone owoce.

Dieta na przytycie – przykładowy jadłospis

  • Śniadanie
    6 łyżek musli z rodzynkami i orzechami, 250 g jogurtu naturalnego, kromka ciemnego chleba z plastrem szynki, 6 rzodkiewek, szklanka herbaty Rooibos
  • II Śniadanie
    Opakowanie twarożku wiejskiego z łyżką szczypiorku, duży pomidor, 2 kromki ciemnego chleba, szklanka herbaty owocowej.
  • Obiad
    Talerz zupy pomidorowej z makaronem i natką, 3 ziemniaki z łyżką kopru, plaster pieczeni wołowej (150 g), surówka z marchwi, połowy selera, jabłka z łyżeczką oleju słonecznikowego, ogórek małosolny.
  • Podwieczorek
    2 owoce, garść orzechów
  • Kolacja
    2 jajka sadzone z łyżką szczypiorku, 2 kromki ciemnego chleba z masłem, surówka z pomidora, papryki, połowy cebuli

Razem: ok 2300 kcal

Dieta na przytycie

W jaki sposób policzyć ile kalorii musimy spożyć, aby przytyć? Należy policzyć kaloryczność dotychczasowego jedzenia, następnie dodać ok. 300 kalorii w każdym dniu.

mgr inż. Kalina Gogała – dietetyk
www.dieta.pl

Skomentuj