Dodano: 2015-02-19

Gdy za oknem pochmurna i wietrzna pogoda, warto zmienić swój jadłospis. Przed wami dieta jesienna doskonała na wzmocnienie i uodpornienie organizmu, jak również pomagającą schudnąć.

Dieta jesienna, czyli co powinniśmy jadać jesienią

Proponowana dieta jesienna obfituje przede wszystkim w warzywa, owoce i ryby. Nie brakuje tu również potraw z drobiu i nabiału. Połączenie tych składników dostarcza potrzebnych w okresie jesiennym składników odżywczych w najlepszych proporcjach.

Ważne jest, aby dieta jesienna była bogata w zdrowe tłuszcze. Dominuje oliwa z oliwek. Niska zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych oraz bardzo wysoka zawartość kwasów jednonienasyconych czyni z oliwy z oliwek idealny składnik prawidłowej diety. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe, w które obfituje oliwa z oliwek, powodują obniżenie poziomu złego cholesterolu (LDL), nie zmniejszając zawartości dobrego cholesterolu (HDL). 
 
Dieta jesienna ma zadbać o twoją odporność, dlatego ważną rolę w diecie odgrywa czosnek. Spożywany regularnie niszczy drobnoustroje przewodu pokarmowego i oddechowego. Na żołądek i wątrobę działa pobudzająco, zwiększa ilość wydzielanego soku żołądkowego i żółci, co poprawia trawienie, zapobiega wzdęciom i reguluje przemianę materii.

dieta jesienna
 
Sprawdź również:
Dieta na 1200 kalorii na poskromieniu apetytu

 

Dieta jesienna i jej zasady:

  • Trwa: 10-21 dni.
  • Odchudza: 1 kg przez 7 dni.
  • Polecana: wszystkim dorosłym, zdrowym osobom.
  • Niewskazana dla: młodzieży, osób ciężko chorych, kobiet w ciąży i matek karmiących.
  • Szczególnie bogata w: witaminy A, C, E, B6 i B12 kwasy omega-3 i omega-6 oraz w potas, cynk i błonnik.
  • Dzienna dawka kalorii: około 1200.
  • Można ją powtarzać: co 2-3 miesiące.

Dieta jesienna - 1200 kalorii - jadłospis

Dieta jesienna - 1200 kalorii - przepisy

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane