Dodano: 2015-08-25

Dieta 1000 kalorii - licz kalorie i chudnij! Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1

Zasadniczymi przyczynami otyłości są: dostarczanie organizmowi większych porcji energii niż potrzebuje oraz niedostateczna aktywność fizyczna. Odchudzanie zakończy się sukcesem, jeśli oba te czynniki ulegną zmianie. Dieta 1000 kalorii może w tym pomóc.

Na czym polega dieta 1000 kalorii?

Dieta 1000 kalorii polega na skrupulatnym liczeniu kalorii i nieprzekraczaniu ich dziennej dawki (1000 kcal). Osobom wykonującym ciężką fizycznie pracę dopuszcza się dzienną dawkę 1500-1800 kcal.

Stałe wartości kaloryczne

Posiłki powinny mieć:

  • I śniadanie – 200 kcal;
  • II śniadanie – 150 kcal;
  • obiad – 350 kcal;
  • podwieczorek – 100 kcal;
  • kolacja – 200 kcal.

Można spożywać wszystkie niezbędne dla organizmu składniki (białka, tłuszcze, węglowodany), ale w ograniczonych ilościach. Należy unikać tłustych mięs i wędlin, pełnotłustego mleka i jego przetworów, słodyczy, chipsów, solonych orzeszków. Jeśli dieta jest rzetelnie stosowana, tygodniowo można pozbyć się 0,5-1 kg. Bywa, że w pierwszych tygodniach stosowania diety 1000 kcal, stracić można 2-4 kg/tydzień, ale po 2-3 miesiącach spadek wagi zatrzymuje się. Jest to spowodowane utratą wody zamiast tłuszczu, a następnie spowolnieniem przemiany materii. W ten sposób organizm broni się, a oszczędzając energię przyzwyczaja się do ograniczonych pokarmów i spala je powoli.

Zdrowa metoda odchudzania

Ten rodzaj diety jest bardzo zdrową metodą odchudzania, gdyż będąc niskokaloryczną, nie pozbawia organizmu potrzebnych składników, lecz dostarcza je w pożądanej ilości. Jadłospis powinien zawierać produkty zbożowe bogate w błonnik, kasze gruboziarniste, odtłuszczone mleko, chude mięsa, ryby morskie, drób bez skóry, warzywa, nieduże ilości owoców (zawierają cukier). Zamiast potraw smażonych przygotowywać należy je na ruszcie, gotować, piec w folii. Trzeba zrezygnować ze słodzenia i zaprawiania dań mąką i zasmażkami. Na miejsce śmietany i majonezu powinno się używać chudego mleka, a do sałatek odrobiny oleju. Niezbędnym dopełnieniem diety jest codzienny ruch na świeżym powietrzu i ćwiczenia fizyczne. Aby dieta była skuteczna, powinna składać się z 4-5 posiłków(„niewinne” przegryzki w postaci owoców czy jogurtów należy traktować jako posiłek). Spożywanie potraw o łącznej wartości 1000 kalorii, ale np. dwa razy dziennie nie przyniesie efektu chudnięcia. Organizm bowiem przez cały dzień zużywa energię wykonując różne czynności, a długie przerwy między posiłkami powodują niedocukrzenie i z tego powodu apetyt wieczorem jest wzmożony.

Odpowiedni dobór posiłków

Układając jadłospis zgodny z dietą 1000 kalorii, warto pamiętać o odpowiednim doborze produktów spożywczych. Organizm potrzebuje najwięcej energii do spalenia węglowodanów złożonych, tj. skrobi zawartej w mące, kaszy, pieczywie. Tłuszcz z produktu węglowodanowego z pewnością szybciej się spali niż tłuszcz pochodzący np. z tłustej wędliny, który zostanie zmagazynowany.

dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii - jadłospis

Przed każdym posiłkiem trzeba wypić szklankę niegazowanej wody mineralnej z dodatkiem natki pietruszki lub cytryny. Przyspieszy trawienie i wypełni żołądek, przez co zmniejszy się uczucie głodu, dostarczy również witaminy C (100 g natki zawiera 170 mg wit. C).

Dieta 1000 kalorii - przepisy

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane