Dieta.pl
Dodano: 2015-08-20

Dieta na masę dla mężczyzn - co jeść, aby urosnąć?

W dzisiejszych czasach panuje moda na odchudzanie. Jednak co mają począć osoby, które próbują przytyć? Większość pomyśli, że jest to nienaturalne i sprzeczne z nowoczesnym trendem. Dla jednych mężczyzn utrata “oponki” jest łatwa i szybka, dla drugich przybranie kilku kilogramów stanowi poważny problem. Każdy mężczyzna chce być dobrze zbudowany, a częstym problemem w osiągnięciu tego celu jest niemożność nabrania choćby kilku dodatkowych kilogramów. Jak więc zdrowo jeść, by przybrać kilka kilogramów i czuć się dobrze? Jak wygląda dieta na masę dla mężczyzn?

 

Problem niedowagi u mężczyzn

Problem istnieje i dotyka coraz większej grupy mężczyzn. Niedowaga może być wynikiem silnie stresującej pracy, nadmiernej aktywności fizycznej lub pracy, która wymaga od nas zwiększonego wysiłku. W większości przypadków głównym problemem jest niedobór składników mineralnych, białka i witamin. Dlatego należy wprowadzić odpowiedni model żywienia, by pomóc organizmowi w prawidłowym funkcjonowaniu.

Unikaj “pustych kalorii”

Zdrowe jedzenie to nawyk, który każdy z nas powinien sobie wyrobić. W diecie, której celem jest przybranie masy ciała, ważne jest unikanie pustych kalorii. Błędne jest sądzenie, że jedzenie posiłków typu fast-food pomoże nam nabrać masy. Nic bardziej mylnego. Spożywanie posiłków wysokokalorycznych z wysoką zawartością tłuszczu może spowodować problemy żołądkowe oraz wysoki poziom cholesterolu, który zagraża naszemu zdrowiu.

Dieta na masę

Dieta na masę zakłada przede wszystkim zdrowe i regularne odżywianie. Wprowadzenie prawidłowych nawyków żywieniowych jest trudne, ale wykonalne. Wystarczy regularnie spożywać 5 posiłków dziennie co 3 godziny. Należy również wziąć pod uwagę odpowiednie proporcje makroskładników (białek, tłuszczy, węglowodanów) w planie żywieniowym ukierunkowanym na wzrost masy.  Dzięki temu dostarczymy organizmowi odpowiednich składników mineralnych, witamin i białka, które w głównej mierze jest odpowiedzialne za budowę mięśni. Najlepsze białko znajduje się w:

  • białym serze;
  • drobiu;
  • jajkach;
  • mleku;
  • jogurtach;
  • rybach.

dieta na masę

Dieta na masę powinna uwzględniać węglowodany, które są podstawowym źródłem energii oraz budują tkankę tłuszczową. Powodują również lepsze wchłanianie się białka. Dostarczają ich głównie:

  • kasze;
  • ryż;
  • makarony;
  • płatki owsiane;
  • pełnoziarniste pieczywo;
  • ziemniaki.

Ważne w diecie są także tłuszcze, ale należy zwrócić uwagę, by były to pełnowartościowe, zdrowe tłuszcze. Tłuszcze są bardzo ważne w diecie, ponieważ do właśnie w nich rozpuszczalne są witaminy, takie jak A, D, E i K. Zdrowe tłuszcze znajdziesz m.in. w:

  • rybach i owocach morza;
  • dobrej jakości olejach roślinnych, np. oliwie z oliwek;
  • awokado;
  • orzechach.

W czasie diety należy unikać alkoholu i to może być problem dla wielu zwolenników chmielowego trunku. Jego spożywanie dostarcza organizmowi pustych kalorii, powodując jednocześnie jego osłabienie.

PODOBNE ARTYKUŁY

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane