Dieta.pl
Dodano: 2015-04-21

Dieta szczęścia. Na czym polega takie żywienie?

Wszyscy poszukujemy idealnej diety pozwalającej na skuteczne pozbycie się zbędnych kilogramów. Są również takie, podczas których uśmiech nie zniknie z naszej twarzy. To, co jemy, ma nie tylko ogromny wpływ na to, jak wyglądamy, ale również jak się czujemy. Czasami nie zdajemy sobie sprawy, że pokarmy, które spożywamy, zmieniają nasz nastrój. Istnieją produkty, które sprawią, że poczujemy się błogo odprężeni i radośni. Czy możliwy jest taki sposób odżywiania, by nazwać go dietą szczęścia?

 

Produkty współpracujące z dietą szczęścia

Produkty mleczne

Zawierają witaminę D, która wpływa na podwyższenie poziomu hormonu szczęścia - serotoniny. Szczególnie polecane są w wspomaganiu leczenia sezonowych zaburzeń afektywnych.

Awokado

Jest źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które zwiększają poziom endorfin. Jest doskonałym dodatkiem do kanapek bądź sałatek. Można z niego przyrządzać również przepyszne guacamole!

Banany

Nie bez przyczyny ich kształt przypomina nam uśmiech. Są źródłem tryptofanu, witaminy A, B6, C, potasu i fosforu. Obecność witaminy B6 usprawnia zamianę tryptofanu w serotoninę. Zapewnia ona dobre samopoczucie i spokojny sen.

Ciecierzyca

Zawiera tryptofan, odpowiada za spokój emocjonalny. Może być wspaniałą alternatywą dla mięsnych dań obiadowych, można z niej przygotować także smaczny hummus.

dieta szczęścia nie obejdzie się bez smacznej cieciorki

Migdały

Badania udowodniły, iż regularne jedzenie migdałów zwiększa poziom dopaminy w organizmie. Pamiętajmy jednak, by przed spożyciem je namaczać przez kilka godzin. Będą miększe.

Orzechy brazylijskie

Są bardzo dobrym źródłem selenu, pierwiastka, którego niedobór odnotowywany jest szczególnie u ludzi cierpiących na depresję. Jedząc już 4 orzechy dziennie, zaspokoimy rekomendowane zapotrzebowanie na selen.

Zielona herbata

Zawiera aminokwas, który poprawia samopoczucie, redukuje stres i napięcie. Poprawia on również pamięć i zwiększa skupienie uwagi. Dieta szczęścia z ewnością nie obejdzie się bez tego kojącego, smacznego napoju.

Gorzka czekolada

Kilka kostek czekolady w przyjemny sposób poprawia samopoczucie. Dzięki endorfinom czujemy się komfortowo dobrze. W jednym z ostatnich badań udowodniono, że podawanie 40 g ciemnej czekolady przez okres 14 dni zmniejsza znacząco poziom hormonu stresu.

Botwinka

Bogata w magnez – pierwiastek bezpośrednio wpływający na nasz nastrój. Warto zatem dodać ją do letnich i jesiennych zup, dopóki tylko jest dostępna na rynku.

Wodorosty

W Polsce jeszcze mało popularne, w innych krajach święcą triumfy. Zawierają jodynę, niezbędną do prawidłowej funkcji tarczycy. Co za tym idzie, wpływają na metabolizm, który jest niezbędny do zachowania optymalnego zdrowia i pozytywnej energii.

Autor: Joanna Jamróz - dietetyk

PODOBNE ARTYKUŁY

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane