Dodano: 2015-08-27

7-dniowy jadłospis dla ciężarnej – menu dla kobiety w ciąży Ocena: 3.3/5 Ilość głosów: 3

Tyjesz i cieszysz się. Tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz tylko zdrowo. Mamy dla ciebie specjalnie przygotowany jadłospis dla ciężarnej.

Jak powinien wyglądać jadłospis dla ciężarnej?

Zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży. Ale nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebować tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Niżej podajemy menu, które dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożone jest dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba, 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.

jadłospis dla ciężarnej

7-dniowy jadłospis dla ciężarnej

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Ta dieta jest beznadziejna, pieczywo, które najczęściej nie jest pieczywem wystarczy jeść raz dziennie a od ziemniaków z nawozem jest zdrowszy brązowy ryż lub komosa. To jest recepta na przytycie i cellulit. Gdzie tu jest szpinak do obiadu, brokuły, jarmuż, jajka, gdzie kefiry źródła wapnia, gdzie ryby pełne kwasów omega. Ciasto na deser lepsze od truskawek lub pomarańczy. Żenada te dieta

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Jak dla mnie ta dieta jest dosyć zróżnicowana, a to bardzo ważne w ciąży. Ponadto jest to raczej propozycja, którą każdy może dostosować do swoich potrzeb. Szanujmy się nawzajem.

Ser feta w ciąży ???

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Feta jest przeciez dozwolona w ciazy :)

Oczywiście - jeżeli jest z pasteryzowanego mleka :)

Pasztet???????

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Ja staram się jeśc dużo świezych rzeczy i jak najmniej przetworzonych. Mam wrażenie ,że wszystko jest teraz jakies jałowe.

@lara najważniejsze to zdrowo się odżywiać, ale niestety żywność jest teraz tak modyfikowana że ciężko o coś naturalnego w 100% Najlepiej chyba samemu sadzić i jeść, albo na ryneczkach kupować.

tak, o tym mówię. Boję się każdej dodatkowej porcji chemii. Ale z drugiej strony ta przysłowiowa marchewka nie jest w stanie dostarczyć mi tyle wit ile trzeba

@lara dlatego ja nie kupuję warzyw w marketach, tylko w sprawdzonych miejscach :D @lara pewnie, dlatego moim zdaniem warto pomyśleć o dodatkowej suplementacji.

Dobre źródło dobrych produktów to ważna kwestia ale ciężko znaleźć . Suplementy ,które dadzą wszytsko w jednej tabl? - nie znam

Dobre źródło dobrych produktów to ważna kwestia ale ciężko znaleźć . Suplementy ,które dadzą wszytsko w jednej tabl? - nie znam

Pasztet można zrobić samemu albo kupić na wagę świeże zapiekane, zawiera wątróbkę - bogate źródło żelaza, ale i witaminy A, która się odkłada, jest toksyczna i może spowodować wady u płodu, dlatego pasztet trzeba mocno ograniczyć, np. 2 kromki z pasztetem w tygodniu.

Matko dieta plus 30kg do porodu. I te desery

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Bardzo trudne do zrealizowania w praktyce. Rano chleb żytni, na drugie śniadanie tostowy, jutro już razowy, chrupki oraz staropolski... Czyli mam jednego dnia upiec/kupić trzy rodzaje chleba? 3 knedle, 1 plaster ananasa, 3 łyżki groszku... rozumiem, że mam sobie ulepić 3 knedle, albo kupić całą paczkę i resztę wywalić... podobnie jak z otwartą puszką groszku i ananasa. To nie można by tego wykorzystać do sałatki na drugi dzień? Nie, bo na drugi dzień jest jedna łyżka kukurydzy.... Jak gotuję zupę i czasochłonny gulasz z wołowiny, to garnek przynajmniej na 2 dni, a nie jeden talerz, a jutro już coś zupełnie innego. Posiłki fajne, smaczne i zdrowe, ale dla kogoś, kto będzie tak gotował dla większej rodziny, a sam skubnie przy okazji te 3 ziemniaki czy 6 rurek makaronu.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Nie można propnowac majonezu dla kobiety ciężarnej

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi