Grupy Wsparcia Dieta.pl FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz objaśnienie działania forum. Użyj poniższych linków lub wyszukiwarki, aby znaleźć dokładnie to, co Cię interesuje.

Co znaczą te wszystkie tryby wyświetlania tematu ?

Temat może być wyświetlony w czterech różnych trybach: 1. Liniowy (Starsze na początku) - posty są wyświetlane chronologicznie od starszego do nowszego. Posty wyświetlane są jeden pod drugim więc widoczne są równocześnie 2. Liniowy (Nowe na początku) - tryb podobny do wcześniejszego tylko kolejność jest od nowego do starszego 3. Tryb z dyskusjami - w tym trybie pokazane jest drzewko składające się z wszystkich postów w danym temacie. Drzewko pozwala zobaczyć związki między wszystkimi postami – kto, kiedy oraz komu odpowiedział. Pod drzewkiem wyświetlany jest tylko jeden post (ten który klikniesz w drzewku) 4. Tryb hybrydowy - ten tryb to połączenie trybów liniowego i z dyskusjami, widoczne są wszystkie posty oraz drzewko.

Jak mogę ocenić temat ?

Aby ocenić oglądany temat rozwiń menu 'Oceń dyskusję', zaznacz wybraną opcję i kliknij na 'Zagłosuj'. Decyzja o oddaniu głosu na przeglądany temat jak i wartość oddanego głosu jest całkowicie dobrowolna jednak jeżeli sądzisz że temat jest bardzo ale to bardzo interesujący warto go ocenić na 5 gwiazdek, jeżeli jednak stwierdzisz, że temat to kompletne dno możesz wystawić jedną gwiazdkę. Jeżeli na temat został oddany conajmniej jeden głos, obok nazwy tego tematu, pojawią się gwiazdki odzwierciedlające średnią oddanych głosów. Pozwolą Ci ocenić wartość tematu jeszcze zanim go otworzysz.

Co to jest system poleceń ?

Administrator może aktywować system poleceń, który pozwala Ci zbierać punkty za każdego nowego użytkownika którego zaprosisz na forum. Punkty możesz zbierać promując Forum poprzez używanie unikalnego linku odsyłającego na forum. Twój link wygląda tak: Za każdą osobę, która kliknie na odnośnik i zarejestruje się na Forum otrzymasz jeden punkt. Liczba Twoich punktów widoczna jest w Twoim profilu. Zgłoś się do Administratora aby uzyskać informacje o ewentualnych promocjach, jakie możesz uzyskać po przekroczeniu odpowiedniej ilości punktów. Pamiętaj aby podczas promowania Forum nie spamować innych stron po to aby uzyskać dodatkowe punkty.

Co to są ogłoszenia ?

Ogłoszenia są to specjalne wiadomości napisane przez Administratorów lub Moderatorów. Są zaprojektowane do jednostronnej komunikacji z użytkownikami tak więc nie ma możliwości pisania postów w ogłoszeniach. Jeżeli jednak chcesz podyskutować na temat związany z treścią ogłoszenia musisz założyć oddzielny wątek na forum.

Jak używać kalendarza ?

Forum wyposażone jest w kalendarz, który może pokazywać nazwy użytkowników, którzy obchodzą w danym dniu urodziny oraz może pokazywać własne wydarzenia, które wcześniej wpisałeś. Wyróżniamy dwa typy wydarzeń w kalendarzu: normalne oraz powtarzające się. Jeżeli administrator włączył taką opcję, w kalendarzu mogą być pokazywane daty urodzin użytkowników którzy wpisali ją do swojego profilu. Uwaga: jeżeli wpisałeś tylko dzień i miesiąc (bez roku) Twój wiek nie będzie pokazywany. Jeżeli wpisałeś swoją datę urodzin, Twoja nazwa użytkownika będzie widoczna na stronie głównej w dniu Twoich urodzin.

Co to są Prywatne Wiadomości ?

Jeżeli Administrator włączył system Prywatnych Wiadomości, zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać między sobą prywatne wiadomości. Wysłanie Prywatnej Wiadomości Prywatne wiadomości działają podobnie jak emaile lecz mogą je wysyłać tylko osoby zarejestrowane na forum. W wiadomości możesz umieścić kod vB, emotikonki oraz obrazki. Aby wysłać taką wiadomość należy kliknąc na klawisz Wyślij PM znajdujący się pod sygnaturką w poście danego użytkownika. Podczas wysyłania wiadomości masz możliwość zapisania jej kopii w folderze Elementy wysłane. Foldery w skrzynce Prywatnych Wiadomości Standardowo skrzynka posiada dwa foldery: Skrzynka pocztowa oraz Elementy wysłane. Skrzynka pocztowa zawiera wszystkie wiadomości jakie odebrałeś razem z informacją o nadawcy i dokładną datą wysłania. Folder Elementy wysłane zawiera kopię wszystkich zapisanych przez Ciebie wiadomości jakie wysłałeś (aby zapisać wiadomość należy zaznaczyć odpowiednią opcję podczas jej pisania). Klikając na Edycja katalogów masz możliwość utworzenia dodatkowych katalogów na Twoje wiadomości. Każdy folder posiada przyciski i pola pozwalające zaznaczyć wiadomości, przenieść je do innego folderu, ściągnąć na Twój komputer w postaci pliku txt lub usunąć całkowicie. Do dyspozycji masz również przyciski pozwalające szybko odpowiedzieć na przesłaną wiadomość. Co jakiś czas będziesz musiał usuwać starsze wiadomości ponieważ Administrator prawdopodobnie ustalił limit wiadomości jakie mogą być przechowywane w folderach. Jeżeli przekroczyłeś ten limit nie będziesz mógł wysyłać oraz odbierać nowych wiadomości dopóki nie skasujesz kilku starych. Kiedy będziesz czytał wiadomość będziesz miał opcję odpowiedzenia na nią lub forwardowania (przesłania dalej) jej do innego użytkownika forum. Masz również możliwość forwardowania wiadomości do użytkowników z Twojej Listy kolegów. Śledzenie Wiadomości Podczas wysyłania nowej wiadomości masz możliwość jej śledzenia. Jeżeli włączysz tą opcję tu (Śledzenie wiadomości) dowiesz się kiedy wiadomość została przeczytana przez odbiorcę. Strona jest podzielona na dwie sekcje: wiadomości nieprzeczytane oraz wiadomości przeczytane. W każdej chwili możesz zakończyć śledzenie dowolnej wiadomości wybierając odpowiednią opcję.

Jak używać Listy użytkowników ?

Lista użytkowników (member list) zawiera listę wszystkich zarejestrowanych użytkowników na forum. Listę możesz posortować wg nazwy użytkownika, daty rejestracji, liczby postów. Lista użytkowników posiada mechanizm wyszukiwania, który pozwala na szybkie wyszukanie użytkownika wg różnych kryteriów.

Czy mogę wysłać email do innego użytkownika forum ?

Tak! Aby wysłać email do dowolnego użytkownika musisz znaleźć go na liście użytkowników lub kliknąć na przycisk Email znajdujący się w każdym poście napisanym przez niego. Po kliknięciu na wspomniany klawisz powinna otworzyć się strona gdzie wpisujesz treść wiadomości. Kiedy zakończysz redagowanie wciśnij 'Wyślij' - Twoja wiadomość zostanie natychmiast wysłana. Mając na uwadze zasady prywatności, adres email odbiorcy nie będzie ujawniany podczas procesy redagowania i wysyłania wiadomości Jeżeli nie widzisz przycisku Email to znaczy, że administrator wyłączył możliwość wysyłania emaili poprzez forum lub użytkownik do którego chcesz wysłać wiadomość email wyłączył opcję 'Otrzymywanie maili od innych użytkowników' Inne użyteczne funkcje związane z wysyłaniem emaili poprzez forum mogą np. wysłać do przyjaciela link informujący o ciekawym Twoim zdaniem temacie na forum. Podczas przeglądania takiego interesującego tematu rozwiń menu 'Opcje związane z dyskusją' i kliknij na 'Wyślij link do strony e-mailem'. Zarejestrowani użytkownicy mogą także wysyłać wiadomości do innych użytkowników (też zarejestrowanych) poprzez system prywatnych wiadomości. Aby uzyskać więcej informacji o prywatnych wiadomościach kliknij tu.

Czy mogę przeszukiwać forum ?

Możesz szukać postów wg takich kryteriów jak nazwa użytkownika, znaki w poście czy jedynie w temacie, data postu/tematu, możesz także wskazać fora w których ma odbyć się wyszukiwanie. Przeszukiwać możesz dowolne forum do którego masz dostęp. Możesz nie mieć możliwości przeszukiwania w forach które są forami prywatnymi chyba, że administrator dał Ci niezbędny dostęp do nich.

Szukaj w FAQ

Zaznacz tę opcję, jeśli chcesz szukać zarówno w treści, jak i w tytułach FAQ.

Wybierz opcję, aby ustalić jak wyszukiwać podane słowa. 'Dowolne słowa' zwróci najwięcej wyników ale słabo związanych, a 'Całe zwroty' zwróci tylko wyniki zawierające dokładnie to, co podałeś.