Grupy Wsparcia Dieta.pl FAQ

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz objaśnienie działania forum. Użyj poniższych linków lub wyszukiwarki, aby znaleźć dokładnie to, co Cię interesuje.

Dlaczego niektóre słowa w moim poście zostały wymazane ?

Niektóre słowa mogą być dodane przez administratora do listy słów cenzurowanych. Jeżeli pojawią się one w jakimś poście, zostana zamazane w następujący sposób: ****. Zasady cenzury dotyczą wszystkich użytkowników, a zamazywanie niedozwolonych słów odbywa się automatycznie przez skrypt na zasadzie odnajdowania wzorca i zastępowania znakami ****.

Kim są moderatorzy ?

Moderatorzy nadzorują poszczególne działy. Zwykle mają możliwość edycji i usuwania postów innych użytkowników, przenoszenia tematów, i innych akcji porządkowych. Moderatorzy to użytkownicy nagrodzeni za pomoc i wiadomości wnoszone do nadzorowanego działu.

Jak edytować swoje posty ?

Zarejestrowani użytkownicy mają możliwość edycji i usuwania własnych postów. Administrator może jednak nałożyć pewne ograniczenia czasowe lub w ogóle wyłączyć tę opcję. W celu edycji lub usunięcia posta, należy kliknąć na przycisk przy swoim poście. Usunięcie pierwszego posta w dyskusji może w efekcie usunąć całą dyskusję. Po wprowadzonych zmianach może pojawić się wiadomość informująca innych użytkowników o modyfikacji posta. Administratorzy i moderatorzy mogą edytować wiadomości innych użytkowników, ale w tym przypadku wiadomość o modyfikacji może się nie pojawić.

Czym są ikony wiadomości ?

Jeżeli administrator serwisu włączył możliwość umieszczania ikon wraz z nowymi tematami, postami i prywatnymi wiadomościami, podczas redagowania wypowiedzi będziesz mógł wybrać jedną z listy. Ikona wyświetla się razem z wypowiedzią i odzwierciedla jej charakter emocjonalny lub zawartość. Jeżeli podczas redagowania nie wyświeli się lista ikon, to znaczy że administrator wyłączył możliwość ich dodawania.

Czym są załączniki ?

Jeżeli administrator włączył opcję załączników, będziesz mógł dołączać pliki do wysyłanych postów. Może być to obrazek, dokument tekstowy, archiwum itd. Wielkość pliku jest limitowana, tak samo jak rozmiar dysku na którym znajduje się forum, więc pliki powinny być załączane z rozwagą. W celu załączenia pliku do nowego posta, w czasie redagowania wiadomości, kliknij przycisk [Przeglądaj] i wskaż lokazlizację pliku który chcesz załączyć. Nie wszystkie typy plików mogą być załączane. Obsługiwane rozszerzenia załączników na forum to: 7z ace doc gif jpe jpeg jpg pdf png rar rtf txt zip. Po opublikowaniu posta, załącznik pojawi się w jego treści. Aby go otworzyć lub wyświetlić kliknij na odpowiedni link do pliku znajdujący po prawej stronie ikony zalącznika.

Jak zakładać sondy ?

Niektóre tematy na forum mają dołączoną sonde. Można tam głosować (przez wybranie jednej z możliwych odpowiedzi) w sprawie postawionej w pytaniu sondy. Tworzenie nowej sondy Zakładając nowy temat masz możliwość dołączenia sondy. Dodanie sondy pozwala na sformułowanie pytania i zaproponowanie przykładowych odpowiedzi. Inni użytkownicy mogą głosować w ramach zaproponowanych odpowiedzi. Wyniki sondy są wyświetlane bezpośrednio w temacie. Przykladowa sonda: Jaki jest Twoj ulubiony kolor? 1. Czerwony 2. Niebieski 3. Żółty 4. Zielony 5. Jasno-niebiesko różowy w żółte kropki Aby dodać sondę do zakładanego tematu, zaznacz polę 'Dodaj sondę' ustaw liczbę odpowiedzi które chcesz dołączyć. Po kliknięciu na 'Rozpocznij nową dyskusję', zostaniesz przeniesiony do strony redagowania sondy, gdzie możesz wpisać pytanie i listę proponowanych odpowiedzi, spośród których użytkownicy będą dokonywali wyboru. Możesz także ustawić czas trwania sondy, tak by głosowanie zakończyło się na przykład po tygodniu. Po tym okresie nie będzie można oddawać głosów, jednak nadal widoczne są wyniki sondy. Głosowanie i oglądanie wyników sondy Żeby oddać swój głos na jedną z przygotowanych przez autora odpowiedzi, wystarczy wybrać ją z listy i kliknąć na przycisk [Zagłosuj]. Wyniki głosowania można obejrzeć przed oddaniem głosu przez kliknięcie na 'Zobacz rezultaty głosowania'. Glosowanie jest całkowicie dobrowolne i nieobowiązkowe. Można wybrać dowolną z zaproponowanych przez autora dopowiedzi, lub wogóle nie głosować. Nie zmienia to w żaden sposób uprawnienia do uczestniczenia w danej dyskusji i oglądania wyników. Nie ma możliwości ponownego głosowania lub modyfikacji oddanego głosu! Po oddaniu głosu opcja wyboru w sondzie zniknie i odtąd można jedynie oglądać wyniki (wybór użytkownika jest napisany kursywą).

Pasek formatowania i panel emotikonów

Pasek formatowania pozwala w łatwy i szybki sposób, za pomocą kliknięcia, wstawić znaczniki vBcode do postów i wiadomości. Dostępne są 2 tryby redagowania: 'Tryb uproszczony' i 'Tryb rozszerzony'. W trybie uproszczonym, kliknięcie na ikonie na pasku formatowania, powoduje pojawienie się okna w które wpisujemy tekst do sformatowania. Po zatwierdzeniu, tekst jest umieszczany z odpowiednimi tagami vBcode. W trybie rozszerzonym, naciśnięcie przycisku na pasku formatowania, powoduje umieszczenie taga ROZPOCZYNAJĄCEGO symbolizującego dany typ formatowania. Po tym tagu wpisujemy właściwy tekst do sformatowania. Po wpisaniu wciskamy przycisk 'Zamknij ten tag' (alt+c). W trybie rozszerzonym można zagnieżdżać tagi (tzn. otwierać nowy tag w miejscu wpisywania tekstu z poprzedniego taga), i na koniec użyć przycisku 'Zamknij wszystkie tagi' (alt+x) by zamknąć je wszystkie. Przycisk zamykający tag/tagi działa tylko na tagi wprowadzone z paska formatowania. Nie działa więc na znaczniki wpisywane ręcznie! By skorzystać z emotikona umieszczonego w panelu emotikonów wystarczy na niego kliknąć, a pojawi się on w miejscu w którym znajduje się kursor. Można również skorzystać z poszerzonej listy emotikonów dostępnej pod linkiem 'Więcej', w dolnej części panelu.

Czym są emotikony (uśmieszki) ?

Emotikony to ikony które można umieszczać w wiadomościach i postach, wyrażające emocje lub uczucia, jak żart czy zażenowanie. Np. do sarkastycznej uwagi zamiast dopisku 'to był tylko żart' można dodać stosowny emotikon. Jeżeli używasz komunikatora internetowego, lub uczestniczysz w internetowych czatach, zapewne znasz idee emotikonów i widziałeś je już niejednokrotnie. Niektóre kombinacje znaków są zamieniane w odpowiadające im emotikony. Na przykład, :) jest zamieniane w uśmiech (żeby to zobaczyć, wystarczy obrócić głowę w lewo). Czasem zachodzi potrzeba, by kombinacje znaków nie były zastępowane odpowiednimi emotikonami, bo są potrzebne w treści wiadomości. W takim przypadku podczas redagowania posta lub wiadomości klikamy na 'Wyłącz emotikonki' i specificzne kombinacje znaków pozostają niezmienione.

Czy są jakieś znaczniki/tagi dzięki którym można urozmaicać treść postów i wiadomości?

Posty i wiadomości prywatne w większości zawierają czysty tekst, ale czasem trzeba wyróżnić pojedyńcze słowo lub zdanie np. pogrubiając lub zmieniając kolor czcionki. Znaczniki HTML są obecnie wyłączone. Forum natomiast obsługuje znaczniki vBcode. Jest to zbiór znaczników do formatowania tekstu w podstawowy sposób. vBcode ma ogromną zaletę - jest prosty i bezpieczny, więc świetnie nadaje się do posługiwania przez duża rzeszę użytkowników, niekoniecznie znających się na HTML i JavaScript, które czasem mogą wprowadzić zamieszanie. Jeżeli aministrator nie zablokuje tej opcji, będziesz mogł używać emotikonów (uśmieszków), które pozwalają w ciekawszy niż opisowy sposób, prezentować swoje emocje. Oprócz tego np. znacznikiem [IMG] możesz dołączyć jakiś obrazek (obrazek musi być shostowany - nie da się bezpośrednio za pomocą znacznika [IMG] umieścić na forum obrazka z dysku).

Czym jest prenumerata / subskrypcja dyskusji ?

Jeżeli zaczynasz nowy temat lub odpowiadasz w już istniejącym temacie, możesz wybrać opcję prenumeraty dyskusji podczas redagowania posta. Możesz również w menu 'Opcje związane z dyskusją' wybrać 'Zaprenumeruj tę dyskusję' (ten sam efekt co poprzednio, jednak nie wymaga udziału w dyskusji). Dzięki temu będziesz miał ją wyróżnioną w panelu użytkownika i/lub otrzymywał zawiadomienia na e-mail o nowych postach w temacie. Jeżeli uznasz, że nie chcesz już otrzymywać powiadomień o nowych postach, wyłącz opcję prenumeraty edytując swojego posta lub przez menu 'Opcje związane z dyskusją' lub przez anulowanie subskrypcji w panelu użytkownika. Prenumerować dyskusję mogą tylko zarejestrowani użytkownicy. Użytkownicy którzy prenumerują dyskusje, mogą wybrać czy dyskusja ma być tylko wyróżniona w panelu użytkownika, czy chcą w związku z tym otrzymywać e-maile i jak często.

Szukaj w FAQ

Zaznacz tę opcję, jeśli chcesz szukać zarówno w treści, jak i w tytułach FAQ.

Wybierz opcję, aby ustalić jak wyszukiwać podane słowa. 'Dowolne słowa' zwróci najwięcej wyników ale słabo związanych, a 'Całe zwroty' zwróci tylko wyniki zawierające dokładnie to, co podałeś.