-
Podstawowe terminy
.
PODSTAWOWE TERMINY:
GOŚĆ - osoba niezarejestrowana na forum. Może czytać wątki i korzystać z wyszukiwarki forum.
UŻYTKOWNIK (uczestnik) - osoba zarejestrowana na forum. Może zakładać nowe wątki, odpowiadać w istniejących, głosować w ankietach i zakładać własne, edytować (zmieniać) swoje posty.
MODERATOR - osoba zarejestrowana na forum, odpowiadająca za utrzymanie na nim porządku. Oprócz posiadania uprawnień uczestnika forum może zamykać (blokować) wątki, przenosić je do innych działów, dzielić wątki wielotematyczne, usuwać z forum wątki i wybrane posty, usuwać z postów i indywidualnych pól użytkowników treści niezgodne z regulaminem, zwracać uwagę użytkownikom nie przestrzegającym zasad obowiązujących na forum, a w sytuacji braku poprawy - blokować konkretnym użytkownikom dostęp do forum. Administracja forum NIE PRZYJMUJE zgłoszeń osób chętnych do zostania moderatorami. Powoływani w razie potrzeby nowi moderatorzy są wybierani wyłącznie przez administrację forum.
ADMINISTRATOR - osoba zarządzająca forum. Może wszystko.
NICK - pseudonim użytkownika.
AWATAR (emblemat) - obrazek wyświetlany pod nickiem użytkownika. Ustawia się go w profilu, wybierając z galerii lub wysyłając własny obrazek, zgodny z wymaganiami technicznymi określonymi w profilu. Awatar jest jednym z elementów ułatwiających identyfikację użytkownika forum, dlatego warto wybrać taki, który nie będzie mylił się z innymi awatarami. Nie wolno kopiować awatarów uczestników forum - chyba że posiadacz danego awatara wyrazi na to zgodę. Ze względu na ograniczenia reklamowe w awatarach nie wolno umieszczać żadnych adresów internetowych. Niedozwolone są również napisy imitujące rangi forumowe.
PODPIS (sygnatura, sig) - tekst wyświetlany pod każdą wiadomością użytkownika, definiowany w profilu. Może to być ważna dla użytkownika maksyma.
PROFIL - zbiór danych i indywidualnych ustawień forum danego uczestnika. W profilu użytkownik może m.in. przygotować/zmienić swój podpis. Część informacji o uczestniku jest dostępna innym osobom korzystającym z forum (np. liczba postów, adres prywatnej strony www).
WĄTEK (topic, temat) - oddzielna rozmowa w danym dziale, której tytuł jest wyświetlany na liście.
POST - pojedyncza wypowiedź uczestnika w danym topic'u.
PW (prywatna wiadomość) - wewnętrzna korespondencja forum. Korzystając z ikony umieszczonej w każdym poście dowolnego użytkownika forum, można wysłać do niego prywatną wiadomość, niepublikowaną na forum.
BAN - zablokowanie danemu użytkownikowi dostępu do forum. Banowani są uczestnicy nie przestrzegający zasad forum i nie reagujący na upomnienia moderatorów.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki