Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Wątek: "Mądre" jedzonko

  1. #1
    meegy jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    22-01-2005
    Posty
    0

    Domyślnie "Mądre" jedzonko

    Słyszałyście może coś o jedzeniu, które pozytywnie wpływa na pamięć, koncentrację, przyswajanie wiedzy. Ja wiem o czekoladzie, ale nie mam zamiaru się ją opychać. Tak się składa, że mam jutro i pojutrze egzaminy i zastanawiałam się nad jakimś "mądrym" śniadankiem. Macie jakieś propozycje?
    A i trzymajcie kciuki, liczę na Was

  2. #2
    Cudzik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    09-04-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    Będę trzymać kciuki najmocniej jak tylko się da I hmm, wiem, że orzechy dobrze wpływaja na pamięć i chyba szpinak i brokuły A co do śniadania ja proponuję musli jakieś Dobre na każdą okazję Albo jakiś serek biały-to chyba tez jest dobre na pamięć i takie tam

  3. #3
    mam-kompleksy jest nieaktywny Znany na Dieta.pl
    Dołączył
    09-05-2004
    Mieszka w
    Chorzów
    Posty
    110

    Domyślnie

    NA pamiec płatki owsiane Więc ja ci poponuje mleko z płatkami owsianymi pare orzechów....hmmm, No nie wiem



    Zbliża się półrocze. Uczniów ostatnich klas podstawówek, gimnazjów i liceów czekają egzaminy. Jest jeszcze kilka tygodni, by poprawić wyniki, poznać techniki uczenia, podreperować pamięć. Dzięki naszemu cyklowi na pewno uda się wam dobrze wykorzystać ten czas. Dzisiaj część druga: poznajemy świat wzrokowca, słuchowca, dotykowca, kinestetyka.

    Świat wzrokowca

    Wzrokowcy są wrażliwi na wygląd otoczenia. Szczególną uwagę zwracają na litery, słowa, liczby. Przetwarzając myśli, widzą obrazy. Łatwiej im przypomnieć sobie jakiś fakt, gdy skojarzą go z książką, stroną, rysunkami, fotografiami zamieszczonymi obok.
    Główne zasady
    Wiadomości, które muszą przyswoić, powinny być podane w atrakcyjnej formie graficznej. Jeśli podsuwasz im pomoce, wybieraj takie, które mają wiele rysunków, zdjęć, oryginalny kształt lub wzór. Wzrokowcy łatwiej rozwiązują problemy matematyczne, jeśli mogą zerkać na zdjęcie lub rysunek, który jest przykładem. W nauce nie przeszkadza im towarzysząca w tle muzyka, nie zabraniaj więc dziecku słuchać ulubionych zespołów podczas nauki.

    Świat słuchowca

    Słuchowcy są wrażliwi na sposób mówienia innych osób i mają doskonałą pamięć słuchową. Bez problemu powtarzają niemal słowo w słowo treść rozmowy czy materiału z książki. Nie lubią ciszy. W ich otoczeniu coś nieustannie gra, a jeśli nie mogą włączyć radia czy tv, nucą, gwiżdżą, mówią do siebie.
    Główne zasady
    Najszybciej uczą się, powtarzając tekst, czytając na głos lub odsłu****ąc nagrane przez siebie informacje. Dlatego możesz pomagać dziecku w nauce, odczytując zadaną mu lekcję, a ono będzie powtarzało. Słuchowcy łatwiej zapamiętują materiał, gdy robią przerwy i zadają sobie pytania na temat tego, co czytają. Pomagają im płyty, kasety, komputerowe programy dźwiękowe.

    Świat dotykowca

    Dotykowcy przede wszystkim zwracają uwagę na mowę ciała, wyraz twarzy mówcy, tembr głosu, nastrój. Spontanicznie wyrażają swoje uczucia i łatwo wczuwają się w emocje innych. Myślą sercem, są wrażliwi na uczucia innych. Nie są zbyt skrupulatni i systematyczni. Na ich wyobraźnię doskonale działają wszelkiego rodzaju eksperymenty i doświadczenia.
    Główne zasady
    W opanowywaniu wiadomości pomaga im zapisywanie, przepisywanie, rysowanie. Wtedy ich mózg świetnie przetwarza informacje. Lepiej myślą i słuchają, gdy trzymają coś w dłoni, bazgrzą, robią wykresy, diagramy. Warto zaopatrzyć ich w atrakcyjne długopisy, notesy, markery, plastelinę, którą mogą ugniatać. Pomocne są gry planszowe, komputerowe itp.

    Świat kinestetyka

    "Ruchowcy", czyli naukowo mówiąc kinestetycy, lubią się ruszać. Nie potrafią stać czy siedzieć bezczynnie w jednym miejscu. Gdy są do tego zmuszeni, zaczynają się kołysać, wiercić, poruszać nogami. Dużo gestykulują. Lubią sport, zorganizowane gry i ćwiczenia. Na ogół są wysportowani i mają dobrą kondycję fizyczną.
    Główne zasady
    Najlepiej uczą się w ruchu. Pomaga im chodzenie po pokoju, mogą powtarzać wiersz, pedałując na rowerze treningowym. W ruchu lepiej przetwarzają myśli, i choć brzmi to paradoksalnie, są wtedy najbardziej uważni i skupieni. Mogą uczyć się przy muzyce.
    Poruszanie się w rytm dźwięków pobudza ich do lepszej pracy.

    W kolejnej części naszego cyklu opowiemy o skutecznych metodach szybkiego czytania.

    Zbliża się półrocze. Uczniów ostatnich klas podstawówek, gimnazjów i liceów czekają egzaminy. Jest jeszcze kilka tygodni, by poprawić wyniki, poznać techniki uczenia, podreperować pamięć. Dzięki naszemu cyklowi na pewno uda się wam dobrze wykorzystać ten czas. Dzisiaj część pierwsza: 4 podstawowe metody nauki.

    Istnieje wiele teorii dotyczących skutecznych metod nauki. Jedna z nich uwzględnia zależność przyswajania wiedzy od naszego sposobu postrzegania świata.
    Każdy z nas ma charakterystyczne dla siebie "superłącze edukacyjne" - czyli indywidualny system, dzięki któremu przyswajamy, zapamiętujemy i przechowujemy wszelkie informacje. Warto je poznać, bo to znacznie ułatwia skuteczne uczenie się, czytanie, przygotowywanie do klasówek i egzaminów.
    Dlatego, gdy twoje dziecko skarży się, że nie jest w stanie nauczyć się zadanej lekcji, nigdy nie zapamiętuje trudnych dat, regułek itd., nie obwiniaj go o lenistwo i złą wolę, lecz przyjrzyj się, jak zabiera się do nauki i wykorzystuje czas przeznaczony na odrabianie zadań. Możliwości umysłu są wielkie pod warunkiem, że umie się je właściwie wykorzystać. Co zrobić, żeby nauka przynosiła efekty, jakich oczekujecie? Są na to proste sposoby. Trzeba je tylko poznać i zastosować w praktyce.

    Cztery typy
    Każdy człowiek uczy się w odmienny sposób. Są cztery główne sposoby uczenia się: wzrokowy, słuchowy, dotykowy i kinestetyczny, lub inaczej mówiąc ruchowy. Wzrokowcy najszybciej przyswajają wiedzę, czytając lub oglądając materiał graficzny, słuchowcy - słuchając i rozmawiając, dotykowcy - dotykając przedmiotów, przeżywając materiał emocjonalnie, kinestetycy zaś poruszając się. Obserwuj dziecko podczas codziennych zajęć, jak się zachowuje gdy widzi coś po raz pierwszy, poznaje nową osobę, słucha ciekawej historii itp. Zwróć uwagę, czy czy przy poznawaniu kieruje się głównie wzrokiem, słuchem czy może dotykiem. Możesz też posłużyć się przygotowanym przez nas testem - podsuń go dziecku do rozwiązania, a dowiesz się, jaki typ uczenia najbardziej mu odpowiada.

    Test (do rozwiązania przez dziecko):
    1. Gdy spotykasz obcą osobę, przede wszystkim zwracasz uwagę na:
    a. jej wygląd i ubranie
    b. głos i sposób mówienia
    c. czy budzi twoją sympatię
    d. sposób jej zachowania i poruszania się

    2. Najciekawsze wydają ci się te lekcje, podczas których:
    a. nauczyciel daje coś do czytania, pokazuje ilustracje, wykresy, a nie każe ci brać udziału w dyskusji
    b. wygłasza wykład, pozwala uczniom przedyskutować temat, nie wymaga robienia notatek ani czytania
    c. nauczyciel pozwala robić notatki, rysunki, dotykać eksponatów
    d. można robić projekty, grać w gry, odgrywać scenki i role

    3. W czasie wolnym od zajęć najchętniej:
    a. czytasz komiksy, przeglądasz czasopisma
    b. słuchasz muzyki, radia
    c. piszesz, rysujesz, malujesz, majsterkujesz,
    d. uprawiasz sport, jeździsz na rowerze, spacerujesz

    4. Gdy z kimś rozmawiasz, to najczęściej kierujesz wzrok:
    a. na twarz rozmówcy; lubisz też, gdy ta osoba patrzy na ciebie
    b. przez chwilę spoglądasz na rozmówcę, a potem odwracasz głowę, zerkając na prawo i lewo
    c. spoglądasz na rozmówcę, by sprawdzić jaki ma wyraz twarzy, a potem wbijasz wzrok w podłogę lub patrzysz w bok
    d. patrzysz głównie w dół lub w bok, ale każdy nieoczekiwany ruch przyciąga twoją uwagę

    5. Najbardziej niepokoi cię:
    a. miejsce, w którym panuje bałagan
    b. miejsce, w którym panuje absolutna cisza
    c. miejsce, które wydaje ci się nieprzytulne
    d. miejsce ciasne, w którym brakuje przestrzeni na ruch

    6. Z ostatniej wycieczki najlepiej zapamiętałeś:
    a. wygląd miejsc i przedmiotów
    b. dźwięki, dialogi i rozmowy
    c. uczucia związane z miejscami, własne samopoczucie
    d. zmęczenie, przeszkody, które trzeba było pokonać

    Odpowiedzi:
    Większość A: Wzrokowiec
    - Najwięcej bodźców trafia do ciebie za pośrednictwem wzroku.
    - Myśląc, najczęściej spoglądasz ku górze.
    - Gdy kogoś słuchasz, musisz patrzeć na mówcę.
    - Opisując przedmiot, nigdy nie pomijasz takich cech, jak kolor, kształt.
    - Spotykając nieznajomą osobę, zwracasz uwagę na jej twarz, ubranie.
    - Przywiązujesz wagę do wyglądu otoczenia.

    Większość B: Słuchowiec
    - Nie znosisz ciszy.
    - Dźwięki, które ci nie odpowiadają, denerwują cię i rozpraszają.
    - Spotykając nieznajomą osobę, zwracasz uwagę na tembr jej głosu, sposób mówienia, gdy się przedstawi, bez problemu zapamiętujesz jej nazwisko.
    - Nie musisz patrzeć na osobę, która do ciebie mówi.
    - Masz dobry słuch muzyczny.

    Większość C: Dotykowiec
    - Szybko wychwytujesz nastrój osoby, z którą rozmawiasz, zwracasz uwagę na jej wyraz
    twarzy, gesty, sposób poruszania się.
    - Najchętniej słuchasz ze spuszczonym lub odwróconym wzrokiem.
    - Spotykając nieznajomą osobę, zwracasz uwagę na to, jak czujesz się w jej towarzystwie.
    - Potrafisz świetnie opisać własne emocje.

    Większość D: Kinestetyk
    - Jesteś niezwykle ruchliwy, wszelki ruch przyciąga twoją uwagę, ale może cię też rozpraszać.
    - Potrzebujesz miejsca, by się poruszać, źle czujesz się w ciasnych pomieszczeniach.
    - Spotykając nieznajomą osobę, zwracasz uwagę, jak się zachowuje, co robi.
    - Najchętniej słuchasz i myślisz ze spuszczonym wzrokiem.
    - Chętnie gestykulujesz.

    O tym jak dobrać skuteczną metodę nauki do każdego z opisanych typów uczenia się - przeczytacie w jutrzejszej, drugiej części naszego cyklu; "Jak się uczyć".
    ten drugi czytac jako pierwszy

  4. #4
    meegy jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    22-01-2005
    Posty
    0

    Domyślnie

    Jestem już po humance i chyba poszło świetnie
    Cudzik to napewno dzięki temu, że trzymałaś kciuki ,dzięki
    m-k wyszło mi, że jestem wzrokowco-słuchowco-dotykowcem

    A propo mądrego jedzonka: imbir, zielony kminek(?), ananas, awokado, marchewka, kiwi, właśnie orzechy, migdały, guarana (ma kofeinę, ale nie dezorientuje w przeciwieństwi do kawy); węglowodany, czyli niestety ta czekolada, ale też soczek z cytryny posłodzony miodkiem.

    I znalazłam "jadłospis szybkouka" :
    śniadanko: zupa mleczna/ gruboziarniste pieczywo/ jajka na twardo/ owoce
    obiad: ryb albo chude mięsko/ lekko obgotowane brokuły/ surówka z warzyw z kiełkami pszenicy/ kasza gryczna(fu)
    kolacja: chuda wędlina? ryba/ zielone warzywa/ owoce

    Może Wam też się przyda

    Jutro mam mat.-przyr. tragedia (kto wymyślił matmę musiał mieć coś z głową nie tak-to był piździpałka- jakby powiedział mój anglista)

    Dobra, idę powtarzać, może wleje się mi coś jeszcze do głowy życzcie powodzenia

  5. #5
    dagiik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    17-11-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    ja nie lubie matmy chociaz jestem z niej dobra. nigdy sie do niej nie ucze a lece na 4 lub 5 ze spr. a w klasie matemtaycznej to nie jest zle hyh. chociaz na tescie mialam mniej pkt niz z polaka. ale to wszystko przez ta chemie rarr

  6. #6
    dagiik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    17-11-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    ja nie lubie matmy chociaz jestem z niej dobra. nigdy sie do niej nie ucze a lece na 4 lub 5 ze spr. a w klasie matemtaycznej to nie jest zle hyh. chociaz na tescie mialam mniej pkt niz z polaka. ale to wszystko przez ta chemie rarr

  7. #7
    Cudzik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    09-04-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    No to ja jestem wzrokowco-dotykowco-kinestetykiem :P A ja miałam więcej z części matematycznej niz humanistycznej I tez jedyne co spieprzyłam to durna chemia Niech to szlag no A ja bardzo lubię matme i zaluje teraz że nie poszłam do klasy matematycznej, no ale cóż. Trza ponosic konsekwencje swoich wyborów

  8. #8
    dagiik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    17-11-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    chemia bije !

  9. #9
    Cudzik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    09-04-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    W ogóle co to za przedmiot-chemia??Phi Nie fiem na co komu ona

  10. #10
    dagiik jest nieaktywny Nowy na forum
    Dołączył
    17-11-2004
    Posty
    0

    Domyślnie

    hyh no po to aby isc na medycyne :P ajj nigdy nie bede lekarzem

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki
-->

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •