Dodano: 2016-07-07

Dieta dobrych kalorii – na czym to polega? Ocena: 2/5 Ilość głosów: 2

Żeby schudnąć, nie wystarczy spożywać mniej kalorii, ale trzeba też zadbać o odpowiedni dobór potraw. Tak twierdzi Philip Lipetz, twórca naszej Diety Tygodnia. Oto dieta dobrych kalorii.

Na czym polega dieta dobrych kalorii?

Według niego, produkty o tej samej liczbie kalorii mają różną zdolność do odkładania się w postaci tłuszczu, dlatego nie każda dieta niskokaloryczna musi okazać się skuteczna. Przejście na dietę niskokaloryczną często powoduje, że organizm zaczyna gromadzić zapasy i nie chudniemy. Lipetz zauważył, że podobny problem pojawia się przy diecie o przewadze tłuszczów i białek zwierzęcych. Stąd wniosek, że trzeba spożywać głównie odpowiednie produkty, czyli tzw. „dobre kalorie” i unikać „złych kalorii”, tzn. produktów, w których ponad 31% energii pochodzi z tłuszczu.

Dobre kalorie:

  • Nabiał: chude mleko, chudy biały ser, jogurt naturalny, kefir.
  • Ryby: słodkowodne, oprócz węgorza, z morskich: dorsz, flądra, halibut, sola, tuńczyk, łosoś.
  • Mięso: cielęcina, chuda szynka wieprzowa, białe mięso kurczaka i indyka bez skórki, wątróbka.
  • Owoce: jabłka, gruszki, śliwki, wiśnie, truskawki, czereśnie, cytrusy, brzoskwinie, morele, agrest, porzeczki.
  • Warzywa: por, seler, pietruszka, kapusta, pomidor, ogórek, fasola, groszek, szpinak, kalafior, brokuły.
  • Węglowodany: pieczywo pełnoziarniste, otręby pszenne i owsiane, makaron, ryż i kasze.
  • Słodycze: niewielka ilość cukru.

Złe kalorie:

  • Nabiał: jajka, tłuste sery, tłuste mleko i jego przetwory.
  • Ryby: węgorz, z morskich np. karmazyn, morszczuk, mintaj.
  • Mięso: pozostałe (wołowina, wieprzowina, baranina, kaczki, gęsi, dziczyzna, cynaderki).
  • Owoce: awokado, daktyle, figi, arbuzy, ananasy, dojrzałe banany, suszone, rodzynki, orzechy, pestki.
  • Warzywa: marchew, kukurydza, oliwki, ziemniaki.
  • Węglowodany: płatki śniadaniowe, białe pieczywo.
  • Słodycze: inne.

Najważniejsze zasady

  1. Przez pierwsze 2 tygodnie ograniczyć do minimum spożycie białka zwierzęcego.
  2. Śniadania i przekąski mogą zawierać tylko „dobre kalorie”, na obiad i kolację można jeść złe, ale tylko w połączeniu z dobrymi w proporcji 1:4
  3.  Nie wolno łączyć białka zwierzęcego z węglowodanami i owocami.
  4.  Należy uzupełniać dietę preparatami witaminowo-mineralnymi, pamiętając szczególnie o dostarczaniu wit. A, C, E, magnezu, potasu, miedzi i chromu.

dieta dobrych kalorii

Dieta dobrych kalorii – jadłospis

Dieta dobrych kalorii – przepisy

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Dawać Dobroń dietę

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

A nie prościej zrobić badania genetyczne typu igenesis, healts,... Od razu po nich wiadomo co można jeść. Napiszą czego raczej nie powinniśmy spożywać, bo nasz organizm tego nie przetrawi. I nie ma wtedy szans na efekt jojo.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

totalne bzdury,dlaczego należy unikać białka skoro organizm by go przetworzyć spala więcej kalorii niż mu z tego mięsa dostarczymy. złe kalorie na wieczór? kolejna bzdura,złę kalorie czy też słodycze tylko rano,lub do południa aby organizm na bierząco spalił dostarczoną energię

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

Niestety ale ten artykuł jest bardzo niedopracowany. Jestem właśnie po lekturze książki, w artykule pominięto wiele istotnych elementów. Zachęcam do zapoznania się z książka, jest dokładny opis badań i wyjaśnienie wiele aspektów odchudzania i jego niepowodzeń. W artykule wiele błędów. Np. O morelach i kaszach.

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi