Dodano: 2015-11-19

Praca w biurze a zdrowe odżywianie, czyli co jeść w pracy Ocena: 0/5 Ilość głosów: 0

Środowisko biurowe charakteryzuje się mało aktywnym trybem życia. Często nie mając wyboru, sięgamy po fast-foody, chińskie zupki, czy słodkie bułki. Taka dieta połączona z ciągłym siedzeniem przy biurku może spowodować nadwagę. Jeżeli chcemy uniknąć takiego scenariusza bądź jesteśmy w trakcie odchudzania, powinniśmy samodzielnie przygotowywać zdrowe, dietetyczne posiłki i zabierać jedzenie do pracy.

Regularne posiłki a jedzenie w pracy

Każdy z nas powinien spożywać niewielkie posiłki co 3 lub 4 godziny. Ta zasada jest podstawą każdej diety. Jeżeli zaczynamy dzień pracy o godzinie 8, warto najpóźniej o 11 zjeść śniadanie (np. płatki z mlekiem, wafle ryżowe). Następnie do 14 należy zjeść lunch (np. sałatkę warzywną, kanapki z ciemnego pieczywa). Jednak w pracy nie zawsze mamy czas, lub możliwość regularnego odżywiania się. Często kiedy jesteśmy zajęci i zestresowani, nie pilnujemy pór racjonalnego odżywiania. Z kolei brak posiłku w ciągu dnia spowalnia nasz metabolizm i zmniejsza efektywność. Może też prowadzić do nadmiernego objadania wieczorami, co jest szkodliwe dla naszego organizmu.

Dietetyczne jedzenie do pracy

Na wypadek intensywnego dnia w pracy, kiedy nie mamy czasu wyjść po coś do jedzenia, warto na wszelki wypadek wziąć coś ze sobą. Właściwie zabieranie i przygotowywanie posiłków w domu dzień wcześniej powinno stać się dla nas nawykiem. Zabierając jedzenie do pracy codziennie, w końcu przywykniesz i zrozumiesz, że to najlepsze, co możesz zrobić dla swojej sylwetki.

jedzenie do pracy

Zainwestuj w kolorowe  pojemniki, w których będziesz przynosić jedzenie do pracy. Na lunch przygotuj sobie pyszną sałatkę z grillowanym kurczakiem i warzywami, sałatkę makaronową, ryżową bądź pszeniczne wrapy z zawartością, jaka tylko przyjdzie ci do głowy. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować pyszną zupę krem z brokułów, cukinii, porów bądź pomidorów. Dodając do niej chrupiące grzanki, zyskasz zdrowe i pożywne danie. Inspiruj się i poszukuj własnych smaków.

Jako przekąskę szczególnie poleca się chipsy warzywne lub owocowe, jogurty z otrębami lub orzechami, surówki. Możesz także chrupać orzechy lub migdały. To żywność, która dostarczy nam energii, wzmocni system odpornościowy i pomoże zachować jasność umysłu. Pamiętaj, jedyne co cię ogranicza, to twoja wyobraźnia. Wcale nie musisz jadać gotowych kanapek czy wątpliwej jakość sklepowych produktów garmażeryjnych.

Staraj się unikać gotowych produktów kupowanych w sklepach bądź jedzenia na stołówce czy w restauracji. Jeśli jednak już wybieramy jedzenie na stołówce, najlepiej sięgać po potrawy z dużą ilością warzyw lub zupy bez dodatku śmietany. Warto też wybierać produkty z dużą zawartością kwasów omega-3, np. ryby. Jeśli czeka na nas obiad w domu, lepiej zrezygnować z gotowych posiłków cateringowych i poprzestać na przekąskach.

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane

Chipsy warzywne... to ziemniak to nie warzywo? Skoro tak, to można po prostu jeść te zwykłe :D

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi

a ja zamawiam sobie pyszne dania z firmy cateringowej Margaret i nie muszę gotować w ogóle :) i dzięki temu w pracy dobrze się odżywiam

OdpowiedzAnuluj dodanie odpowiedzi