Sklep
Dodano: 2015-10-02

Chudnij biegiem, czyli bieganie w służbie szczupłej sylwetki Ocena: 0/5 Ilość głosów: 0

Bieganie to obecnie najpopularniejszy sport w Polsce. Według Sponsoring Monitor, uprawia go ponad 36% aktywnych fizycznie Polaków. Do treningów nie potrzeba sal sportowych ani specjalistycznego sprzętu. Wystarczy dres, wygodne buty i trochę energii. Bieganie to wspaniała forma spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu, a także tani i skuteczny sposób na zrzucenie kilogramów. Bieganie obniża tętno i ciśnienie, zwiększa wydajność organizmu i modeluje sylwetkę.

Jak zrobić pierwszy krok?

Powinniśmy zacząć od zwykłego joggingu, kilku okrążeń w parku lub na osiedlu, trwających mniej więcej 15 minut. Bieg początkowo można przeplatać marszem, aby nie dostać zadyszki. Stopniowo możemy zwiększyć czas treningu do 30-40 minut lub godziny. Powinniśmy trenować około 3 razy w tygodniu. Przerwa pomiędzy treningami nie powinna przekraczać dwóch dni. Najlepszym sposobem sprawdzenia czy biegniemy z odpowiednią prędkością jest... rozmowa. Jeśli jesteśmy w stanie biec i rozmawiać bez zadyszki, to znaczy, że tempo jest właściwe. Dlatego nie wahajmy się zaprosić do biegania przyjaciół lub partnera. Towarzystwo podczas treningu może nie tylko go urozmaicić, ale również nas zdopingować.

bieganie

Odchudzające bieganie

W trakcie treningu bieowego pracuje bardzo dużo mięsni. Bieganie pobudza do pracy mięśnie brzucha, bioder, pośladków i ud. W tych partiach tkanka tłuszczowa odkłada się najszybciej, a pozbywanie się jej to często długi proces. Nie możemy oczekiwać rezultatu natychmiast. Najlepsze efekty przynoszą treningi poranne, wtedy nasz metabolizm pracuje najszybciej.

Biegać możemy na różne sposoby i wykorzystywać różne formy treningu. Na początku odpowiedni będzie trening, podczas którego tempo biegu jest utrzymywane na takim poziomie. Biegając w ten sposób z pewnością pozbędziesz się tkanki tłuszczowej. Kiedy dzięki systematycznym treningom poprawisz swoją kondycję i wyrobisz formę, możesz zdecydować się na trening interwałowy, przeznaczony własnie dla bardziej zaawansowanych zawodników.

Bieganie a odpowiednia dieta

Bieganie na czczo nie jest dobrym pomysłem. Żeby organizm zaczął czerpać energię z tkanki tłuszczowej, w pierwszej kolejności musi otrzymać węglowodany. Jeśli mu ich nie dostarczymy, będzie wolniej spalał kalorie. Np. dwie kostki czekolady i banan nie tylko pomogą nam schudnąć, ale również zabezpieczą przed spadkiem cukru we krwi, który może prowadzić do omdlenia. Po treningu warto dostarczyć organizmowi ok. 40 g. węglowodanów (sok owocowy, banany lub wafle ryżowe). Godzinę później możemy zjeść posiłek białkowo-tłuszczowy (ryba, jajka, sałata z pomidorem).

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane