Sklep
Dodano: 2015-02-05

Domowy fitness, czyli ile kalorii spalamy sprzątając, gotując... Ocena: 0/5 Ilość głosów: 0

Domowe porządki mogą w świetny sposób zastąpić intensywny trening. Jak widać, można połączyć przyjemne z pożytecznym. Codzienne domowe obowiązki pozwolą ci spalić nawet 500 kcal. Oczywiście im jest ich więcej, tym "trening" będzie efektywniejszy. Połączenie domowych obowiązków z treningiem to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich zabieganych pań.

Domowe obowiązki a spalanie kalorii

W dzisiejszych czasach kobiety mają tyle zajęć, że ciężko jest im pogodzić pracę i obowiązki domowe z aktywnością fizyczną. Większość swojego wolnego czasu poświęcają porządkom. I tu okazuje się, że nie tylko ćwiczenia pomagają spalić kalorie. Każda domowa czynność, którą wykonujemy, w większy lub mniejszy sposób przyczynia się do ich utraty. To niemal jak aerobik.

domowe obowiązki

Kalorie spalone podczas 30 minutowej czynności:

  • gotowanie: 105 kcal/h
  • kopanie, grabienie ogrodu: 500 kcal/h
  • mycie okien: 240 kcal/h
  • mycie podłóg: 250 kcal/h
  • odkurzanie: 260 kcal/h
  • pranie ręczne: 150 kcal/h
  • prasowanie: 144 kcal/h
  • robienie zakupów: 300 kcal/h
  • ścieranie kurzy: 240 kcal/h
  • słanie łóżka: 200 kcal/h
  • sprzątanie łazienki: 240 kcal/h
  • sprzątanie pokoju: 180 kcal/h
  • szorowanie podłóg: 426 kcal/h
  • szycie ręczne: 111 kcal/h
  • trzepanie dywanów: 260 kcal/h
  • zamiatanie podłogi: 100 kcal/h
  • zmywanie naczyń: 114 kcal/h

Pamiętaj o…

Aby trening w oparciu o domowe obowiązki nie skończył się bólem kręgosłupa, należy pamiętać o prostych plecach. Jeżeli musimy się schylić, nie powinniśmy się garbić, a schylać się na ugiętych nogach, zachowując przy tym proste plecy. Angażowanie tylko jednej ręki przy sprzątaniu to najczęściej popełniany błąd, który może skończyć się nadwyrężeniem i bólem kręgosłupa. Dlatego pamiętaj o równomiernym wykorzystywaniu prawej i lewej ręki.

Jak zapewne wiesz, domowe obowiązki potrafią być wyjątkowo wyczerpujące. Niektóre z nich wymagają pozostawania w jednej, często niewygodnej pozycji przez długi czas, przy innych z kolei musimy użyć sporo siły bądź dynamiki. Z tych właśnie powodów musisz pamiętać o przerwach, zmianach pozycji i odpoczynku. Nie forsuj się zanadto i pamiętaj, że tak jak po treningu będziesz potrzebować odpoczynku, regeneracji i relaksu. Po wyczerpującym wypełnianiu obowiązków znajdź czas dla siebie, możesz lekko się porozciągać, aby zapobiec bólom mięśni.

Prace domowe i związany z nimi wysiłek możemy śmiało nazwać domowym treningiem, który wzmocni niektóre partie naszych mięśni oraz spali dodatkowe kalorie. Pamiętajmy również, że zdrowy wysiłek uwolni endorfiny, które poprawiają nasze samopoczucie.

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane