Dodano: 2015-09-22

Dieta dobrych komórek tłuszczowych – cz. I Ocena: 5/5 Ilość głosów: 1

Naukowcy wykryli, że sadełko sadełku nierówne i nie każde jest naszym wrogiem. Tym razem prezentujemy dietę, której zadaniem jest redukcja ,,złej" tkanki tłuszczowej i aktywizacja ,,dobrych" komórek tłuszczowych. Przed wami dieta dobrych komórek tłuszczowych.

Skąd bierze się tkanka tłuszczowa?

W okresie płodowym i noworodkowym otula nas tzw. brunatna tkanka tłuszczowa. Od białej odróżnia ją to, iż zawiera ona więcej glikogenu, nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), cholesterolu i witamin. Zużywa też więcej tlenu, wyposażona jest w bogatszy zestaw enzymów i szybciej niż biała reaguje na sygnały dawane jej przez hormony. Tak więc brunatny tłuszcz to sprawnie działający magazyn szybko dostępnej czystej energii, niezbędnej do funkcjonowania organizmu. Niestety, znaczna część ludzkości traci z czasem zdolność metabolizmu brunatnych komórek tłuszczowych, obrastając trudną do uruchomienia białą tkanką tłuszczową. Dlaczego tak się dzieje, dokładnie nie wiadomo, ale głównym podejrzanym jest niewłaściwe odżywianie, a konkretnie opychanie się potrawami bogatymi w węglowodany i tłuszcze zwierzęce.

Na czym polega dieta dobrych komórek tłuszczowych?

Odpowiedzią na to jest program żywieniowy, który pozwala uaktywnić własne brunatne komórki tłuszczowe i pozbyć się białego sadła. Jest to właśnie dieta dobrych komórek tłuszczowych. Plan ten zawiera trzy bloki żywieniowe rozpisane na cztery tygodnie i pozwala w tym czasie bez katowania się stracić do sześciu kilogramów.

Uwaga: diety nie powinny stosować kobiety ciężarne i karmiące oraz dorastająca młodzież.

W tym tygodniu pierwszy, siedmiodniowy etap tej diety, pozostałe – w następnych tygodniach


TYDZIEŃ I

W ciągu pierwszych siedmiu dni redukujesz liczbę spożywanych kalorii do 1000, co uruchomi zapasy białego tłuszczu. Główny materiał do robienia przez organizm zapasów to węglowodany, dlatego musisz całkowicie wykluczyć z diety białe pieczywo, makaron i ryż (dopuszczalna jest niewielka ilość ziemniaków i kaszy gryczanej). Cukier jest zakazany! Posiłki komponujesz przede wszystkim z warzyw i produktów zawierających białko, których nie musisz ściśle limitować.

  • Pieczywo nie więcej niż po 2 kromki chrupkiego (20 g) lub 2 kromki razowca lub grahama (40 g), smarowane miękką margaryną (np. Florą lub Ramą) w ilości 2 łyżeczek (10 g).
  • Wędliny tylko chude, w porcji 2 plasterki (50 g).
  • Sery żółte twarde, w porcji 2 plasterki (30 g).
  • Zupy wyłącznie w postaci czystego wywaru, w porcji jeden kubek (250 ml).
  • Mięso tylko chuda wołowina, cielęcina i schab: w porcji 150 g mięsa, oraz drób i ryby: w porcji 200 g mięsa.
  • Warzywa jeśli gotowane, to „z wody", bez masła, w porcji ilość mieszcząca się w 1-2 szklankach (ok. 200 g).
  • Surówki i sałatki w porcji w ilości 1-2 szklanek (ok. 200 g), jedyne dopuszczalne dodatki to nieco sosu. winegret lub łyżka jogurtu.
  • Jogurt tylko naturalny, o zawartości 2% tłuszczu (mały kubek jogurtu lub kefiru ma pojemność 150 ml).
  • Owoce sezonowe, w porcji ilość mieszcząca się do 1 szklanki (zależnie od rodzaju, od 100 do 200 g).
  • Do picia kubek herbaty lub kawy, ale zawsze z mlekiem i bez cukru. Kakao - również bez cukru. Między posiłkami pij 8-10 szklanek niegazowanej wody mineralnej.

dieta dobrych komórek tłuszczowych

Dieta dobrych komórek tłuszczowych – jadłospis

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane