Sklep
Dodano: 2015-10-21

Dieta antystresowa – uderz dietą w stres! Ocena: 0/5 Ilość głosów: 0

Jeśli masz stresujący tryb życia, zadbaj o właściwą dietę. Twój jadłospis powinien zawierać witaminy z grupy B, witaminy A, C, E, antyoksydanty, kwasy omega-3 oraz minerały – żelazo, magnez. Dieta antystresowa pomoże ci uzupełnić niedobory tych składników.

Cały ten stres...

Życie w ciągłym stresie z pewnością nikomu nie służy, a na dłuższą metę może być nawet przyczyną chorób. Niestety brak czasu czy nadmiar obowiązków, a najczęściej jedno i drugie, nie ułatwiają nam życia, w związku z czym często egzystujemy w stanie permanentnego niepokoju. Ze stresem związanym z problemami dnia codziennego nie sposób wygrać. Czy aby na pewno?

Na czym polega dieta antystresowa?

Nieustanny stres wpływa niekorzystnie nie tylko na naszą psychikę, ale i ciało. Wiąże się to niedoborami mikroskładników w organizmie, które właśnie stres wywołuje. W związku z powyższym dieta antystresowa będzie miała na celu uzupełnienie powstałych niedoborów, co zdecydowanie wpłynie na stan naszego zdrowia i samopoczucie.

Dieta antystresowa skupiać się będzie głównie na uzupełnianiu niedoborów witamin B6, C, A czy minerałów, takich jak magnez, potas, cynk, które mają zbawienny wpływ na nasze skołatane nerwy. Dieta jest ponadto bogata w antyoksydanty zwalczające niebezpieczne dla zdrowia wolne rodniki.

Uzupełnienie tych niedoborów będzie wiązało się z poprawą kondycji organizmu, wzmocnieniem systemu nerwowego, co uczyni nas bardziej odpornych, za to mniej podatnych na czynniki stresogenne.

dieta antystresowa

Dieta antystresowa – jadłospis

  • Śniadanie: Pieczywo pełnoziarniste żytnie, dżem niskosłodzony, jogurt naturalny, herbata rooibos, woda mineralna lub sok świeży owocowy, kawa z mlekiem albo płatki owsiane z jogurtem i jabłko.
  • II śniadanie: Banan lub sok wyciśnięty z grejpfruta. Mała garść suszonych owoców goi.
  • Obiad: Halibut w ziołach, kasza gryczana i szparagi.
  • Podwieczorek: Sok marchwiowo-brzoskwiniowy, garść migdałów, 3 suszone śliwki lub pełnoziarniste ciasteczko.
  • Kolacja: Sałatka z tuńczyka. Kromka chleba razowego, woda mineralna.

Pamiętaj, aby pić 1,5–2 l wody nisko lub średniozmineralizowanej.

mgr inż. Kalina Gogała www.dieta.pl

Dieta antystresowa – przepisy

To pole jest wymagane Wciśnij ENTER, aby dodać komentarz
To pole jest wymagane